Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXVII/05 z dnia 13.01.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXVII/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 13.01.2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9.00 otworzył XXVII sesję Rady Gminy witając przybyłych radnych i gości. Oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 8 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych zał. nr 1, lista obecności przybyłych gości zał. nr 2 do Nin. protokołu. Nieobecni radni: D. Bęś, L. Huber, A. Nawrocka, K. Kleinowski, W. Michalski, M. Szyndlarewicz, M. Wojciechowski.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny W. Michalski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 9.

Wójt Gminy M. Przysiek zgłosił wniosek dotyczący przyjęcia do porządku obrad dodatkowego punktu: podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 194/05/.

Za przyjęciem w/w wniosku 9 radnych.

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 194/05/ został przyjęty do porządku obrad jako pkt. 8.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z XXVI sesji Rady Gminy z dnia 30.12.2004 r.

Protokół w/w został zatwierdzony jednogłośnie. W głosowaniu udział wzięło 9 radnych.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny M. Wojciechowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 10.

Ad. 3

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

W miesiącach listopad 2004 – styczeń 2005 Zespół Zadaniowy ds. Rozwoju Gminy Kobylanka dokonał uszczegółowienia Planu Rozwoju Lokalnego. Prace polegały na symulacyjnym zobrazowaniu i zbilansowaniu budżetów gminnych na lata 2004 – 2013 z uwzględnieniem realizowanych potencjalnie zadań inwestycyjnych określonych wcześniej w Wieloletnim Planie Inwestycyjnym Gminy Kobylanka. Na podstawie symulacji budżetowych opracowano harmonogramy rzeczowo – finansowe dla całego zakresu inwestycyjnego. Harmonogramy oraz budżety dla ich zrealizowania, zakładają udział finansowy następujących podmiotów prawnych:

Budżet Gminy Kobylanka

Zintegrowany Program Operacyjny Rozwoju Lokalnego

Ministerstwo Gospodarki, Pracy i Polityki Społecznej Inne niż Gmina jednostki samorządu terytorialnego

Gminny Fundusz Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej

Program Rozwoju Lokalnego Gminy Kobylanka oparty jest o VII programów cząstkowych z których każdy zawiera poszczególne zadania inwestycyjne.

Program I – Drogi,

zadań inwestycyjny – szt 8, suma finansowa programu 32,05 mln

Program II – Kanalizacja,

zadań inwestycyjny – szt 11, suma finansowa programu 17,56 mln

Program III – Turystyka,

zadań inwestycyjny – szt 3, suma finansowa programu 15,63 mln

Program IV – Dziedzictwo Kulturalne Regionu,

zadań inwestycyjny – szt 3, suma finansowa programu 6,52 mln

Program V – Inwestycje Społeczno - Oświatowe,

zadań inwestycyjny – szt 4, suma finansowa programu 2,24 mln

Program VI – Alternatywne źródła zasilania wodociągu gminnego,

zadań inwestycyjny – szt 1, suma finansowa programu 0,24 mln

Program VII – Gazyfikacja,

zadań inwestycyjny – szt 4, suma finansowa programu 0,63 mln
ŁĄCZNY KOSZT PROGRAMÓW =74,87 mln PLN

Aktualnie na posiedzenie przybył radny L. Huber. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 11.

Ad. 4

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował radnych:

  • o sposobie załatwienia złożonej skargi przez Panią Jakubowską;
  • przedstawił sprawozdanie z działalności Rady Gminy w roku 2004, które stanowi załącznik nr 3 do Nin. protokołu;
  • przedstawił analizę wydatków na Radę Gminy w roku 2004 z podziałem na I i II półrocze, która stanowi załącznik nr 4 do Nin. protokołu.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny K. Kleinowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 12.

Komisja Rewizyjna przedstawiła sprawozdanie z działalności w roku 2004, które stanowi załącznik nr 5 do Nin. protokołu.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawiła sprawozdanie z działalności w roku 2004, które stanowi załącznik nr 6 do Nin. protokołu.

Aktualnie na posiedzenie przybyły radne M. Szyndlarewicz i A. Nawrocka. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

Komisja ds. Społecznych przedstawiła sprawozdanie z działalności w roku 2004, które stanowi zał. nr 7 do Nin. protokołu.

Przedstawiony plan pracy na rok 2005 przez Komisję Rewizyjną został przyjęty w następujący sposób: za-13, przeciw-0, wstrzymał się-1, przy 14 biorących udział w głosowaniu. Plan pracy został przyjęty, co stanowi zał. nr 8 do Nin. protokołu.

Przedstawiony plan pracy na rok 2005 przez Komisję Rozwoju Gospodarczego i Finansów został przyjęty w następujący sposób: za-13, przeciw-1, wstrzymał się – 0, przy 14 biorących udział w głosowaniu. Plan pracy został przyjęty, co stanowi zał. nr 9 do Nin. protokołu.

Przedstawiony plan pracy na rok 2005 przez Komisję ds. Społecznych został przyjęty w następujący sposób: za-13, przeciw-1, wstrzymał się-0, przy 14 biorących udział w głosowaniu. Plan pracy został przyjęty, co stanowi załącznik nr 10 do Nin. protokołu.

Przedstawiony plan pracy Rady Gminy został przyjęty w następujący sposób: za-13, przeciw-1, wstrzymał się-0, przy 14 biorących udział w głosowaniu. Plan pracy został przyjęty, co stanowi załącznik nr 11 do Nin. protokołu.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Zapytania:

Radna I. Rybarczyk i Radny M. Wojciechowski – sprawa kanalizacji dotyczy ul. B. Chrobrego w Kobylance.

Radny Z. Drohomirecki – jak została rozwiązana sprawa drogi do Niedźwiedzia, czy były wystąpienia pisemne do Starosty w sprawie naprawy w/w drogi.

Radny J. Kowaliński – sprawa gazyfikacji w Cisewie, proszę o interwencję aby wszystko było zgodnie zrealizowane.

Radny K. Kleinowski – sprawa drogi (krzyżówka) oraz sprawa lampy.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 6

Debata na temat Planu Rozwoju Lokalnego Gminy Kobylanka.

Wójt Gminy omówił szczegółowo Plan Rozwoju Lokalnego Gminy Kobylanka, co stanowi zał. nr 12 do nin. protokołu.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego dla Gminy Kobylanka /projekt nr 193/05/.

Przedstawiony w/w projekt uchwały stanowi zał. nr 13 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-13, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę Nr XXVII/184/05 w sprawie uchwalenia Planu Rozwoju Lokalnego dla Gminy Kobylanka, co stanowi zał. nr 15 do nin. protokołu.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem, co stanowi zał. nr 16 do Nin. protokołu.

Salę posiedzeń opuścił radny M. Wojciechowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu - 13.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę Nr XXVII/185/05 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 r. , co stanowi zał. nr 17 do Nin. protokołu.

Została ogłoszona 7 min. przerwa.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych gminy / projekt nr 185/05/.

Aktualnie salę posiedzeń opuścił radny J. Kowaliński a przybył radny M. Wojciechowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

W/w projekt uchwały został przedstawiony przez Kierownika Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej P. R. Karpińską, co stanowi zał. nr 18 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-1 – uchwałę nr XXVII/186/05 w sprawie zasad zwrotu wydatków za świadczenia z pomocy społecznej w zakresie zadań własnych gminy, co stanowi zał. nr 19 do Nin. protokołu.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005.

Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały, co stanowi zał. nr 20 do Nin. protokołu. Proponuje komisją aby rozważyły sprawę organizacji ferii zimowych na terenie gminy.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę nr XXVII/187/05 w sprawie uchwalenia Gminnego Programu Profilaktyki i Rozwiązywania Problemów Alkoholowych na rok 2005, co stanowi zał. nr 21 do Nin. protokołu.

Ad. 11.

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi zostały udzielone przez Wójta:

  • na zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk – (sprawa kanalizacji w m. Kobylanka)- zostało udzielone dodatkowe zlecenie w celu wykonania przykanalików na ul. B. Chrobrego jak również dla m. Morzyczan.
  • na zapytanie złożone przez radnego Z. Drohomireckiego – (sprawa drogi w Niedźwiedziu) – odbyło się spotkanie ze Starostą na którym było odnotowane i przyobiecana realizacja naprawy drogi.
  • na zapytanie złożone przez radnego J. Kowalińskiego (sprawa gazyfikacji w m. Cisewo) – realizację zadania przekazano innej firmie za koszt. ok. 8.000 zł ponieważ firma jaką reprezentuje P. Petrus przedstawiła bardzo wysokie koszty ok. 24.000 zł.
  • zapytanie złożone przez radnego K. Kleinowskiego (sprawa drogi w m. Motaniec) – sprawa będzie realizowana z chwilą zakończenia wycinki drzew.

Ad. 12

Wolne wnioski.

Wójt Gminy wszystkich radnych zaprosił na uroczystość kościelną, która miała się odbyć w kościele w Kobylance.

Radny B. Tomoń – wnioskuje aby na następnym spotkaniu ze Starostą poruszyć sprawę dróg w Morzyczanie i Zielenienie.

Wójt Gminy – poinformował, że w/w temacie odbyła się dyskusja. Sprawa będzie realizowana z chwilą zmiany pogody.

Ad. 13

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 12.15 zamknął XXVII sesję Rady Gminy.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:40

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:40