Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXVIII/05 z dnia 10.02.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXVIII/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 10.02.2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9.00 otworzył XXVIII sesję Rady Gminy witając przybyłych gości i radnych. Oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych zał. nr 1, lista obecności przybyłych gości zał. nr 2 do Nin. protokołu. Nieobecni radni: J. Kowaliński, M. Dąbrowska, A. Nawrocka, M. Szyndlarewicz, M. Wojciechowski.

Ad. 2

Przyjęcie protokołu z XXVII sesji Rady Gminy z dnia 13.01.2005 r.

Protokół w/w został zatwierdzony w następujący sposób: za-8, przeciw-1, wstrzymał się-1 w obecności 10 radnych podczas głosowania.

Na posiedzenie przybyła Radna M. Dąbrowska. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -11.

Ad. 3

Debata nt. Gminnego Programu Profilaktycznego „Razem dla dobra dzieci i młodzieży”.

Przedstawiciel Harcerstwa Zachodniej Chorągwi Ewa Gawrońska przedstawiła sprawozdanie z programu dotyczącego funkcjonowania świetlic środowiskowych na terenie Gminy Kobylanka. Program obejmuje miejscowości Reptowo (ZSP), Kobylanka (Szkoła Podstawowa) , Bielkowo (świetlica wiejska), Kunowo (Szkoła Podstawowa) i Morzyczyn (świetlica wiejska). Poinformowała, że głównym celem jest pomoc dzieciom, zapewnienie czasu wolnego poprzez zajęcia pozalekcyjne (min. gry, zabawy) dla dzieci i młodzieży, jak również przedstawiła zakres działalności w/w świetlic.

Aktualnie na posiedzenie przybyli radni: M. Wojciechowski, M. Szyndlarewicz i A. Nawrocka. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu -14.

W ramach działalności świetlic został zakupiony sprzęt komputerowy, RTV, sprzęt sportowy, gry planszowe. W świetlicach zajęcia są prowadzone przez 29 wychowawców. Ilość dzieci uczęszczające na zajęcia w poszczególnych świetlicach przedstawia się następująco: Bielkowo - 24 , Morzyczyn - 22 , Kobylanka - 17., Kunowo – 39, Reptowo- 52.

Ogólnie na zajęcia uczęszcza 154 dzieci, przy 256 dzieciach zapisanych na zajęcia.

Zajęcia prowadzone są różne wg. zainteresowań dzieci uczęszczających na zajęcia. Do prowadzenia zajęć są powołani koordynatorzy.

Została przydzielona dotacja w wysokości 70.000 zł , która została wykorzystana na zakup min. materiałów i sprzętu biurowego, gier świetlicowych, opału, środków czystości , sprzętu komputerowego i RTV, montaż systemu alarmowego, wydatki związane z wynagrodzeniem opiekunów itp.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Szyndlarewicz przedstawiła wnioski – spostrzeżenia wypracowane na posiedzeniu komisji, która odbył się w dniu 09.02.2005 r. :

  1. Kontakt z rodzicami dzieci uczęszczających na zajęcia;
  2. Wzbogacenie oferty dla dzieci-młodzieży gimnazjalnej;
  3. Zajęcia dla dzieci młodszych w godz. wcześniejszych, a dla dzieci starczych w późniejszych;
  4. Czy jest potrzeba aby zajęcia odbywały się do godz. 19,00, w przypadku braku zainteresowania do tak później godz. może zajęcia powinny się odbywać w mniejszym wymiarze godzin.

Wójt- celem funkcjonowania świetlic środowiskowych było zgromadzenie jak największej ilości dzieci, młodzieży. Należy teraz zastanowić się jeśli jest taka potrzeba nad modyfikacją tego co już istnieje. Na podstawie zgłoszonych wniosków przez Komisje ds. Społecznych proszę zastanowić się czy forma przedstawiona musi być głęboko zmodyfikowana czy nie.

Jak również Wójt poinformował, że odbyło się spotkanie w obecności sołtysów, dyrektorów szkół na temat funkcjonowania świetlic, na którym padła opinia pozytywna.

Jak również była opinia, że niektóre dzieci opuściły się w nauce z powodu długiego przebywania na świetlicy środowiskowej. Proszę w takim przypadku sprawdzić czy przebywania długie na świetlicy powoduje, że są złe wyniki w nauce.

Czy to jest prawda, że jak będzie prowadzony program do godz. 19.00 to uczestnictwo dzieci będzie znacznie mniejsze.

Jest uwaga, że jest grupa dzieci, która przychodzi na ok. 5 min. i opuszcza świetlicę. Poprzez takie zachowanie jest brak kontroli nad tymi dziećmi. Jak również jest uwaga, że podana ilość dzieci uczęszczająca na świetlice środowiskowe jest to ilość naciągnięta wręcz nieprawdziwa.

Poinformował, że działalność świetlic środowiskowych jest to bardzo rewolucyjne.

Radny Z. Drohomirecki – uważa, że dzieci uczęszczające na świetlice środowiskowe nie powinny być dzielone, zajęcia powinny odbywać się wspólnie. Jedyny podział mógłby być wiekowy.

Radny M. Wojciechowski – potwierdził, że grupy wiekowe są tworzone.

Radny W. Michalski – uważa, że świetlice środowiskowe powinny być bardziej przychylne dla dzieci z rodzin patologicznych.

Radna D. Bęś- poinformowała, że w świetlicy w Morzyczanie nie ma podziału na grupy wiekowe. Zajęcia odbywają się nawet poprzez pomoc dzieci starszych dzieciom młodszym a tym samych w jakimś stopniu jest też pomoc dla instruktorów. Jak również radna popiera wypowiedź radnego W. Michalskiego, poprzez zakup dla dzieci obuwia, odzieży aby dzieci się nie wstydziły przychodzić na zajęcia.

Radny Z. Drohomirecki – zakup odzieży, obuwia dla dzieci potrzebujących to powinno być zadanie dla sołtysa, Rady Sołeckiej.

Radna I. Rybarczyk – poinformował, że zainteresowanie – uczestnictwo jest najmniejsze w świetlicy środowiskowej przy SP Kobylanka. Uważa, że powodem tak niskiej frekwencji może jest funkcjonowanie GOK-u, GCI czy biblioteki. Uważa, że celem funkcjonowania świetlicy w Kobylance może powinno być zdobywanie umiejętności. Jak również prosi o rozważenie czy funkcjonowanie świetlicy do godz. 19.00 jest zasadne, chyba, że są to zajęcia sportowe. Proszę o zrobienie analizy. Jak również radna poinformowała, że o przebywaniu dziecka na świetlicy decydują rodzice.

Doktor J.Grelecki – przedstawił informacje o osobach , które unikają kontaktu z innymi ludźmi. Jest to sprawa sięgania po używki. Temat taka powinien być poruszany na różnych zebraniach min. sołtysów, rodziców.

Radny Zagrodzki – działalność świetlicy w m. Bielkowo jest to dobra działalność. Uważa radny, że frekwencja jest ważna ale nie najważniejsza, jak również pobyt dziecka w świetlicy nie powoduje zagrożenie lecz bezpieczne spędzenie czasu wolego jak wiadomo niektóre dzieci go dużo mają. Uważa, że w realizacji tego programu są najważniejsze dzieci. Radny wnioskuje aby zainstalować Internet, jak również zakupić dodatkowo gry niezbędne do dobrego funkcjonowania świetlicy.

Wójt – proponuje aby dzieci z rodzin patologicznych objąć większą opieką. Natomiast zajęcia specjalistyczne nie powinny odbywać się w ramach programu, powinny być realizowane w ramach szkoły. Celem działalności świetlic jest gromadzenie dzieci w celu organizacji różnego rodzaju zabaw i gier, miłego pobytu, a nie nauka poprzez zajęcia np. koło matematyczne czy humanistyczne itp.

Sprawa skrócenia zajęć jest słuszna ale w przypadku obligatoryjnym. Uważam, że jeżeli jest taka potrzeba to nawet świetlice powinny działać do godz. 22.00.

Wójt poinformował, że jest przeciwny aby program był realizowany przez nauczycieli ze szkół. Jak również planuje aby świetlice działały w obiektach nie szkolnych.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Radny B. Tomoń – poinformował, że działalność świetlicy środowiskowej w m. Morzyczyn jest to dobra sprawa idąca w dobrym kierunku. Radny jest za tym aby godz. funkcjonowania świetlicy były wydłużone o dwie godz. a tym samym aby rozpoczęcie było o dwie godz. później.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski podsumowując dyskusję na temat działalności świetlic informuje, że każda świetlica rządzi swoimi prawami, każda miejscowość ma inne zapotrzebowanie. Kontakt z rodzicami dzieci uczęszczającymi na świetlicę jest to sprawa do załatwienia. Godziny zajęć z rozbiciem dla dzieci młodszych i starszych – jest propozycja aby były to zajęcia zintegrowane. Sprawa odbywania się zajęć na terenie szkoły - myślę, że dzieci niech widzą szkołę również z przyjemnej strony, poprzez gry, zabawy, a nie tylko poprzez naukę. Natomiast frekwencja jaka jest to jest sprawa przychodzenia dzieci nie z przymusu, lecz tylko z dobrej woli.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

  • sprawa remontów dróg na terenie gminy ( przedstawiony został plan remontów dróg do Powiatu Stargardzkiego),
  • zostały złożone 4 wnioski o środki finansowe na zadania inwestycyjne,
  • realizowana jest inwestycja kanalizacyjna i burzowa ul. Szkolna w Kobylance, termin realizacji koniec lutego, odbędzie się wycinaka drzew po stronie przeciwnej oraz budowa chodnika – realizacja tego zadania w terminie późniejszym, do końca marca zostanie zakończona inwestycja na ul. Szczecińskiej w Kobylance,
  • organizacja ferii zimowych na terenie naszej gminy odbywać się będzie przez Organizację Harcerską,
  • został opublikowany PRL na stronie internetowej,
  • został zakończony remont szkoły w Reptowie,
  • zostało zlecone przygotowanie harmonogramu wszystkich inwestycji przez pracowników urzędu (Z. Sroczka i A. Nowińską).

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

Przewodniczący poinformował o Uchwale Nr XVI/36/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 24 stycznia 2005 r. w sprawie wydania pozytywnej opinii o możliwości sfinansowania deficytu budżetowego (wydatków nie znajdujących pokrycia w planowanych dochodach) Gminy Kobylanka w 2005 r. oraz o prawidłowości załączonej do budżetu prognozy kwoty długu publicznego, co stanowi załącznik nr 3 do Nin. protokołu.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Zapytanie:

Radny K. Kleinowski

  • kiedy będzie funkcjonować świetlica w Motańcu oraz sprawa skrzyżowania.

Radna I. Rybarczyk :

  • zaawansowanie modernizacji oświetlenia ulicznego na terenie gminy;
  • straż gminna;
  • sprawa zatrudnienia psychologa;
  • chodniki na ul. Szczecińskiej.

Radny Z. Drohomirecki:

  • aby na tablicy ogłoszeń pojawiła się informacja czego dotyczy dopłata dla rolników;
  • sprawa remontu drogi lub kiedy zostanie wdrożony plan kompleksowego remontu wszystkich dróg gminnych;

Radna D. Bęś

  • sprawa remontu dróg, został już nawieziony kamień, wcześniej było obiecane, że zostanie wyrównane a do chwili obecnej nic nie zostało wykonane.

Radny B. Tomoń

  • sprawa gazu w m. Morzyczyn i Zieleniewo.

Radny M. Wojciechowski

  • ul. Szkolna i ul. 8 Marca , czy inwestycja jest przewidziana, jeśli tak to kiedy.

Radna M. Dąbrowska

  • sprawa zatrudnienia opiekunów do świetlic środowiskowych aby to były osoby z terenu gminy.

Radny L. Huber złożył interpelację na piśmie, co stanowi zał. nr 4 do Nin. protokołu.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/183/04 Rady Gminy w Kobylance z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na 2005 r. /projekt nr 198/05/.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem, co stanowi zał. nr 5 do Nin. protokołu. Dotyczy wpływów za wycinkę drzew w wysokości ok. 600.000 zł.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-13, przeciw-0, wstrzymał się-1 – podjęła uchwałę Nr XXVIII/188/05 w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/183/04 Rady Gminy w Kobylance z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na 2005 r., co stanowi zał. nr 6 do Nin. protokołu.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005 /projekt nr 199/05/.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem, co stanowi zła. Nr 7 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-13, przeciw-0, wstrzymał się-1 – uchwałę Nr XXVIII/189/05 w sprawie zatwierdzenia planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska Gospodarki Wodnej na rok 2005, co stanowi zał. nr 8 do Nin. protokołu.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Kobylanka /projekt nr 196/05/.

Powyższy projekt wraz z uzasadnieniem przedstawił pracownik Urzędu Gminy M. Lewicki. Projekt stanowi zał. nr 9 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0, jedna osoba nie brała udziału w głosowaniu. Podjęta uchwała Nr XXVIII/190/05 w sprawie wyłapywania bezdomnych zwierząt na terenie Gminy Kobylanka, co stanowi zał. nr 10 do Nin. protokołu.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka w Zakresie Ochrony Środowiska /projekt nr 195/05/.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem, co stanowi zał. nr 11 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 13, przeciw-1, wstrzymał się-0 – podjęła uchwałę Nr XXVIII/191/05 w sprawie zmiany treści Programu Wsparcia Rolnictwa w Gminie Kobylanka z Zakresie ochrony Środowiska, co stanowi zał. nr 12 do Nin. protokołu.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia regulaminu ustalania niektórych składników wynagradzania nauczycieli zatrudnionych w szkołach na terenie Gminy Kobylanka /projekt nr 197/05/.

Powyższy projekt stanowi zał. nr 13 do Nin. protokołu.

Wójt – poinformował, że chciałby z przedstawionego projektu uchwały wyłączyć słowo „do” dotyczy to rozdz. III § 5.1 , powinno być „w wysokości 30 %”.

Zmiana jest spowodowana wymuszeniem na Dyrektorach szkół , aby określili dlaczego temu pracownikowi przydzielili a nie innemu. W przypadku innego zdania przez Radnych Wójt podjął decyzję wycofania w/w projektu uchwały z porządku sesji.

Komisja ds. Społecznych wnioskuje aby w § 6 pkt. 4 tabela pkt. 4 wykreślić słowa „i oddziału przedszkolnego” a w pkt. 5 opiekun stażu zmienić % stawkę wygna. zasadn. na 5 %.

Radny D. Zagrodzki – składa wniosek formalny w sprawie zniesienia z porządku sesji projektu uchwały nr 197/05, gdyż nie wiadomo jakie będą skutki przy podjęciu zmian zaproponowanych przez Komisję ds. Społecznych.

Wójt – poinformował, że zmiany nie powodują zwiększenia wydatków na oświatę, zmiany tylko dotyczą przydzielenia nagród dla nauczycieli.

Aktualnie salę posiedzeń opuścił radny Z. Drohomirecki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

Za przyjęciem wnioski radnego D. Zagrodzkiego w sprawie zdjęcia z porządku sesji – 12 radnych, przeciw-0, wstrzymał się-1, przy 13 biorących udział w głosowaniu. Powyższy projekt został zdjęty z porządku obrad.

Radny L. Huber zgłosił aby został poinformowany o terminie posiedzenia Komisji ds. Społecznych.

Na posiedzenie przybył radny Z. Drohomirecki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 14.

Ad. 12

Debata na temat roli i funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance.

Wójt rozpoczynając debatę na temat funkcjonowania GOK poinformował, że wysoka kultura niezafunkcjonowała na terenie Gminy. Jak również poinformował, że są kłopoty z wręczeniem wypowiedzenia Dyrektorowi GOK-u. Wspólnie powinniśmy sobie odpowiedzieć jaki cel powinien mieć GOK w Kobylance.

Radna I. Rybarczyk – prośba aby została przedstawiona sprawa finansowa.

Radny D. Zagrodzki – do 31.03.2005 r. jest termin składania sprawozdania za 2004 r. w związku z tym proponuje aby GOK funkcjonował pod opieką kogoś z GCI lub biblioteki.

Radny L. Huber – czy P. Książczyk pracuje jeszcze gdzieś. Jeśli tak to nie ma problemu aby Go zwolnić.

Wójt – tak, pracuje w innym podmiocie prawnym. U nas wygrał konkurs i pracował na ¾ etatu, my mamy oceniać jego pracę, a nie gdzie indziej. Długi GOK-u są - są zamrożone wynagrodzenia pracowników GOK-u.

Skarbnik przedstawił zobowiązania wymagalne GOK-u w wysokości 10.940 zł i zobowiązania ogółem 41.445 zł ( wynagrodzenia, podatki, ZUS ).

Radny K. Kleinowski – podatki i ZUS czy to są za rok 2004, jeśli tak to grozi 100% kara za niepłacenie w terminie.

Radna I. Rybarczyk – zgłosiła formalny wniosek o sprawdzenie wydatków poniesionych za GOK za rok 2004.

Radny L. Huber – zgłosił formalny wniosek aby powołać komisję specjalną (dodatkową) w sprawie sprawdzenia wydatków na GOK za 2004. Jak również proponuje swoją osobę do składu komisji kontrolującej GOK.

Radny D. Zagrodzki – zgłosił wniosek o 5 min. przerwę.

Za przyjęciem wniosku-9, przeciw-3, wstrzymały się-2, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

Przystąpiono do głosowania nad zgłoszonym wnioskiem przez radnego L. Hubera w sprawie powołania komisji specjalnej w celu przeprowadzenia kontroli finansowej w GOK-u w Kobylance : za przyjęciem wniosku-3, przeciw-8, wstrzymał się-3, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek nie został przyjęty.

Przystąpiono do głosowania nad zgłoszonym wnioskiem przez radną I. Rybarczyk w sprawie przeprowadzenia przez Komisję Rewizyjną kontroli finansowej w GOK w Kobylance dotyczącej poniesionych wydatków w roku 2004: za przyjęciem wniosku-7, przeciw-2, wstrzymał się-5, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Wójt prosi o przedstawienie wskazówek dotyczących wyboru osoby do pełnienia funkcji dyrektora GOK-u.

Radna I. Rybarczyk – poinformowała, że GOK powinien pełnić nie tylko funkcje jako świetlica środowiskowa dla dzieci ale również jako promowanie Gminy poprzez udział w dużych imprezach, GOK powinien się skupiać na działalności w dni wolne, poprzez organizowanie min. dyskotek, jak również powinien być widoczny użytek kortu tenisowego.

Radny M. Wojciechowski – z opinią P. Rybarczyk się zgadza, natomiast sprawa dyskotek to już jest to impreza masowa.

Radna M. Szyndlarewicz – GOK powinien być otwarty dla całej społeczności. Radna uważa, że zwiększanie budżetu dla jednostki jest złym rozwiązaniem, gdyż jest to trudne do egzekwowania wyników.

Radny Z. Drohomirecki – czy osoba nowa będzie wyłoniona w drodze konkursu? Radny proponuje aby nowa osoba przedstawiła program działalności GOK-u.

Wójt – już dzisiaj można zatrudnić osobę pełniącą funkcję dyrektora GOK-u.

Radny K. Kleinowski – sprawa połączenia pełnienia funkcji dyrektora GOK-u i biblioteki nie jestem za tym.

Wójt – to jest nie możliwe, aby funkcje te były pełnione przez jedną osobę.

Wójt zgłosił wniosek w kwestii formalnej aby do porządku obrad wnieść projekt uchwały nr 200/05 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Bielkowo jako pkt. 14. Za przyjęciem w/w wniosku-12, przeciw-1, wstrzymał się-1, przy 14 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Ad. 13

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Odpowiedzi zostały udzielane przez Wójta:

  • na zapytanie złożone przez radnego K. Kleinowskiego
    1. sprawa oddania świetlicy do użytkowania – planowane oddanie do użytku ok. m-ca czerwca,
    2. sprawa remontu skrzyżowania – pismo zostało złożone w Starostwie i czekam na realizację zadania,
  • na zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk:
    1. sprawa modernizacji oświetlenia ulicznego – jest aktualnie robiona analiza ok. m-ca czerwca odbędzie się dyskusja za jakie środki finansowe i na ile lat to będzie rozłożone,
    2. straż gminna – sprawa zatrudnienia powinna się zakończyć ok. m-ca czerwca,
    3. zatrudnienie psychologa – tak, szczególnie dostępne dla szkół gminnych,
    4. chodniki przy ul. Szczecińskiej w Kobylance – termin zależy od wejścia programu, planuję realizację kompleksowo,
  • na zapytanie złożone przez radnego Z. Drohomireckiego:
    1. informacja dla rolników w sprawie dopłat - wykaz czego dotyczy dopłata dla rolników zostanie opracowany przy współpracy z Barzkowicami i zostanie wywieszony na tablicach ogłoszeń w sołectwach oraz w miejscach ogólnodostępnych dla osób zainteresowanych,
  • na zapytanie złożone przez radną D. Bęś :
    1. sprawa wyrównania wcześniej nawiezionego kamienia na drogę w Morzyczanie – dostałem informację, że droga została już wyrównana, nie wiem co się stało, jestem tym faktem zaniepokojony, że jest to nie zrobione.
  • zapytanie złożone przez radnego B. Tomonia:
    1. sprawa gazyfikacji dla Morzyczyna i Zieleniowa - wykonania gazyfikacji w Morzyczanie i Zielenienie odbędzie się w roku 2005, natomiast nie udało się włączyć Jęczydołu. Mam zapewnione podłączenie Kunowa.
  • zapytanie złożone przez radną M. Dąbrowską:
    1. zatrudnienie do świetlic środowiskowych osób z terenu gminy - sprawa zatrudnienia to muszą być osoby profesjonalne.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Bielkowo /projekt nr 200/05/.

Wójt przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem, co stanowi zał. nr 14 do Nin. protokołu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-1, 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu. Podjęta została uchwała Nr XXVIII/192/05 w sprawie dzierżawy nieruchomości położonej w obrębie Bielkowo, co stanowi zał. nr 15 do Nin. protokołu.

Ad. 15

Wolne wnioski.

Radny D. Zagrodzki – prosi o jak najszybsze uregulowanie zaległości związanych z funkcjonowaniem GOK-u.

Radny W. Michalski – jakie są argumenty, że Jęczydół nie będzie podłączony do gazu.

Wójt – argumentem jest brak środków na realizację.

Ad. 16

Zamknięcie obrad.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:40

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:40