Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXIII/05 z dnia 23.06.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXXIII/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 23.06.2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9.00 otworzył XXXIII sesję Rady Gminy witając wszystkich przybyłych oraz radnych. Przywitał Pełniącego Obowiązki Augustyna Maćkowiaka jak również odczytał Zarządzenie Prezesa Rady Ministra Marka Belki z dnia 30.05.2005 r. /zał. nr 1/.

Przewodniczący Rady Gminy oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 11 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych zał. nr 2 oraz list obecności przybyłych na posiedzenie zał. nr 3.

Nieobecni radni: M. Dąbrowska,Z. Drohomirecki, L. Huber, A. Nawrocka.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołów z sesji Rady Gminy:

  1. Protokół Nr XXXI z sesji Rady Gminy z dnia 28.04.2005 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych.
  2. Protokół Nr XXXII z sesji Rady Gminy z dnia 13.05.2005 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych.

Ad. 3

Informacja z bieżącej pracy Pełniącego Obowiązki Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

Informację z bieżącej pracy p.o. Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy przedstawił P. Augustyn Maćkowiak:

- zostały uregulowane zaległości dotyczące spraw finansowych (zmiana wzorów podpisów, wypłata zaległych zasiłków),

- zostały przeprowadzone rozmowy z firmą duńską dotyczy działalności przepakowalni na działkach w obr. Motańca,

- finalizowanie oświetlenia na terenie Gminy (podpisanie umowy, zostały złożone przez sołtysów zapotrzebowania na montaż dodatkowych lamp oświetleniowych, jest do wykorzystania 20 szt.),

Na posiedzenie przybył radny Z. Drohomirecki. Ilość biorących udział w posiedzeniu- 12.

- zostały zgłoszone poprawki dot. prac remontowo-budowlanych przy ZSP w Reptowie,

- odbyło się spotkanie z firmą Siebers (dłużnik podatku od nieruchomości na kwotę 172.598,60 zł). Podczas spotkania dłużnik zaproponował, że wystąpi z pismem do Rady Gminy w sprawie oddania całej nieruchomość na rzecz Gminy.

- sprawa Gminnego Centrum Informacji w Kobylance. Działalność GCI jest nie prawidłowa, gdyż miało miejsce zdarzenie takie, że pismo z GCI zostało wysłane do osoby, która nie żyje. Aktualnie w GCI pracują dwie osoby z Morzyczyna i z Bielkowa.

- została przeprowadzona rozmowa z pracownikami Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance. Zostały omówione warunki pracy. Została przekazana informacja, że z powodu braku środków finansowych aktualne warunki pracy określone dla pracowników muszą być zmienione od nowego miesiąca.

Na posiedzenie przybył radny L. Huber. Ilość biorących udział w posiedzeniu – 13.

- zostało zaplanowane spotkanie z Państwem Kaczmarek z Motańca (sprawa drogi, dojazdu, zwierzyny). Spotkanie jest ustalone na dzień 24.06.2005 r.

- prace porządkowe będą wykonywane przez osoby bezrobotne i zarejestrowane z Gminy Kobylanka (teren przy ul. Szczecińskiej w Kobylance na wysokości P. Karpińskiego i P. Wlazło aż do Miedwinki).

- sprawa do rozważenia – zarwany przepust w Bielkowie.

- sprawa zarwania drogi w Jęczydole ( aktualnie została dziura zasypana i zalana, ale z chwilą jeżdżenia samochodów ciężarowych dziura się odnowi).

- była omawiana sprawa mieszkanki Jęczydołu dotyczy wpłaty kosztów partycypacyjnych. Podłączenie do kanalizacji danej posesji zostanie dokonane z chwilą budowy dodatkowej przepompowni.

- była omawiana sprawa mieszkańca Jęczydołu – problem jest w podłączeniu się do kanalizacji, gdyż kanalizacja jest umiejscowiona za wysoko.

Ad. 4

Informacja i bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

- została opracowana zmiana w Statucie Gminy,

- zostało przedstawione pismo Zachodniopomorskiego Urzędu Wojewódzkiego Wydz. Środowiska i Rolnictwa o ochronie przyrody w sprawie obwodnicy, które stanowi zał. nr 4,

- organizowany jest festyn w Marianowie, (w przypadku utworzenia drużyny można wziąć udział w festynie).

Została ogłoszona przerwa 5 min.

- przesłane pismo z firmy Jaxa/Pol do Rady Gminy, zostało przekazane dla p.o. Wójta Gminy.

- odbyło się spotkanie z firmą Niemiecką w sprawie budowy spalarni śmieci.

- w dniu 22.06.2005 r. wpłynęła skarga do Biura Rady na działalność Wójta Gminy Mirosława Przysiwka dotyczącej Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance /zał. nr 5/. Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w sprawie rozpatrzenia w/w skargi będzie przygotowana uchwała. Poinformował, że działalność GOK-u była rozpatrywana na Komisji Rewizyjnej. Jak również poinformował, że P. W. Książczyk zatrudniony jest nadal i aktualnie jest na zwolnieniu. Poinformował, że GOK jest jednostką samofinansującą się, nie zostały popełnione żadne błędy, gdyż GOK jest wspomagany dotacjami, które były podejmowane na sesjach Rady Gminy.

W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy zgłosił wniosek w sprawie przygotowania odpowiedzi w sprawie rozpatrzenia powyższej skargi przez Komisję Rewizyjną.

Radna D. Bęś – Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej poinformowała, że wnikliwie był sprawdzony GOK m.in. sprawy finansowe (płace, składki, ZUS).

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Po przerwie dalszy ciąg pkt. 4

- ukazała się informacja w sprawie opłaty partycypacyjnej, która została odczytana przez Przewodniczącego Rady Gminy /zał. nr 6/. Informacja ta nie zawiera żądnego podpisu, nie wiadomo kto jest autorem tej informacji. Dlaczego w piśmie ktoś się powołuje na konsultację z Radą Gminy?

P. O. Wójt Gminy A. Maćkowiak – poinformował, że pismo było pisane wspólnie ze Skarbnikiem Gminy jak również odbyły się konsultacje z radcą prawnym.

Przewodniczący Rady Gminy – wypowiedź kieruje do p.o. Wójta Gminy - nie zna Pan zasad opłat adiacenckich, na posiedzeniu prezydium Rady Gminy Pan poinformował, że na sesję zostanie zgłoszony projekt uchwały, a tu nagle wychodzi informacja do mieszkańców. Jest to manipulacja mieszkańcami poprzez Radę Gminy. Publicznie mieszkańcy są wprowadzani w błąd.

Ad. 5

Interpelacje i zapytania.

Radny B. Tomoń – Panie Wójcie, Gminie grozi utrata ponad 2 mln. zł. o co dokładnie chodzi, może źle zrozumiałem.

Radna I. Rybarczyk:

1. Wypłata stypendium dla młodzieży - z czym jest związane, że nie są dokonywane wypłaty.

2. Sprawa zatrudnienia w Gminy - na zebraniu było powiedziane, że sprawą zatrudnienia pan się zajmie, tylko o co chodzi.

3. Sprawa zjazdu na Osiedla Zielonego w Kobylance – czy miało miejsce spotkanie jeśli tak to jaki miało efekt.

Radna M. Szyndlarewicz :

Zapytania do złożonej wcześnie informacji z działalności p.o. Wójta Gminy:

1. Sprawa wykonywania robót na rowie na wysokości P. Wlazło i P. Karpińskiego – kto będzie pełnił nadzór na tymi robotami, przecież to musi być osoba taka, która się zna na pracach.

2. Sprawa adiacencka – proszę wyjaśnić.

3. Sprawa zadłużenia P. Siebers – myślę, że Rada na podstawie pisma nie podejmie decyzji, radna uważa, że powinna sprawa być załatwiona drogą postępowania administracyjnego.

Radny K. Kleinowski :

1. Sprawa naprawienia dziur w drodze w miejscowości Motaniec.

2. Sprawa wykoszenia wysokich traw przy drodze.

Radna D. Bęś :

1. Sprawa postawienia nowego przystanku przy PGR w Morzyczynie i wymiana przystanku metalowego przy CPN na przystanek z PCV.

2. Sprawa budowy placu zabaw w Morzyczynie.

3. Sprawa poprawienia, utwardzenia ścieżki rowerowej Morzyczyn- Kobylanka.

Radny I. Siwiec – prosi o poinformowanie wszystkich sołtysów aby pismo w sprawie opłat partycypacyjnych (o którym była mowa wcześniej) , które zostało wywieszone na tablicach ogłoszeń zostało jak najszybciej ściągnięte.

Radny Z. Drohomirecki :

1. Sprawa zasypania dołów na drodze powiatowej za stawkiem – zostały przywiezione kawałki dachówek, gruzu, prośba aby to wszystko zostało ugniecione ciężkim sprzętem.

2. Sprawa postawienia wiaty przystankowej w Niedźwiedziu.

3. Sprawa wozu strażackiego dla Niedźwiedzia – czy znajdą się fundusze jeśli tak to kiedy.

Radny D. Zagrodzki :

1. Sprawa zwolnienia pracowników w GOK-u.

2. Sprawa czyszczenia rowów – roboty miały się odbywać kompleksowo, na to zadanie było zatwierdzone 10.000 zł.

3. Kto będzie wykonywał roboty przy rowach i kto będzie pełnił nadzór nad pracownikami.

Przewodniczący Rady Gminy :

1. Czy Pan się zapoznał z planem rozwoju lokalnego.

2. Czy Pan przeanalizował budżet Gminy.

Radny L. Huber – czy były Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przekazał protokolarnie Urząd?

Ad. 6

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 220/05/.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 7/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę nr XXXIII/206/05 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał. nr 8/.

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków /projekt nr 214/05/.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. 9/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę nr XXXIII/207/05 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok. /zał. nr 10/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków /projekt nr 214/05/.

Powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem stanowi zał. nr 11.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów D. Zagrodzki poinformował, że na posiedzeniu komisji był obecny Prezes Wodociągów w Goleniowie w celu wyjaśnienia i omówienia spraw związanych z opłatą za wodę i kanalizację na terenie Gminy. Jak również poinformował, że w najbliższym czasie odbędzie się spotkanie z mieszkańcami gminy w sprawie podłączeń do kanalizacji

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów D. Zagrodzki przedstawił wnioski wypracowane przez komisję:

Wniosek nr 1 - cena za 1 m3 odebranych ścieków - zmienić kwotę zaproponowaną w/w projekcie uchwały z 3,65 zł na kwotę 3,50 zł /netto/ oraz 3,91 zł na 3,75 zł /brutto/;

- podczas głosowania wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0, przy 13 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Wniosek nr 2 - stawka opłaty abonamentowej – zmienić kwotę zaproponowaną w/w projekcie uchwały z 2,55 zł na kwotę 4,05 zł /netto/ oraz 2,73 zł na 4,33 zł /brutto/ - podczas głosowania wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-10, przeciw- 0, wstrzymał się-2, 1 osoba nie brała udziału w głosowaniu, przy 13 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

Powyższy projekt uchwały został oddalony w celu przygotowania stosownego załącznik do nin. uchwały.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie uzgodnienia ustaleń do Planu Ochrony Szczecińskiego Parku Krajobrazowego „Puszcza Bukowa” /projekt nr 215/05/.

Przewodniczący Rady Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /stanowi zał. nr 12/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę nr XXXIII/209/05 w sprawie uzgodnienia ustaleń do Planu Ochrony Szczecińskiego Parku Krajobrazowego „Puszcza Bukowa” /projekt nr 215/05/ , zał. nr 13.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie Gminy /projekt nr 216/05/.

P. O. Wójta Gminy A. Maćkowiak przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem /zał. nr 14 /.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów przedstawiła pozytywną opinię.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę nr XXXIII/210/05 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiącej mienie gminy /zał. nr 15/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Nr VII/42/99 z dnia 11 marca 1999 r. dotyczącej utworzenia Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie Gmina Kobylanka /projekt nr 217/05/.

p.o. Wójta Gminy A. Maćkowiak – przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 16/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę nr XXXIII/211/05 w sprawie zmiany uchwały Rady Gminy Nr VII/42/99 z dnia 11 marca 1999 r. dotyczącej utworzenia Zespołu Szkół Publicznych w Reptowie Gmina Kobylanka / zał. nr 17/.

Radny B. Tomoń – zgłosił wniosek formalny – 10 min. przerwę.

Za przyjęciem wniosku 9 radnych. Wniosek został przyjęty.

Po przerwie przystąpiono do dalszych obrad sesji.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w zł dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance / projekt nr 218/05/.

Powyższy projekt uchwały stanowi zał. nr 18.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę nr XXXIII/212/05 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartości jednego punktu w zł dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance /zał. nr 19/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany Statutu Gminy Kobylanka dotyczącej inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców Gminy /projekt nr 219/05/.

Powyższy projekt uchwały stanowi zał. nr 20.

Przewodniczący Komisji Doraźnej K. Kleinowski poinformował, że komisja w składzie radny L. Huber, radna I. Rybarczyk, przewodniczący komisji K. Kleinowski odbyła posiedzenia w sprawie opracowania „Kodeksu etycznego radnego gminy Kobylanka” oraz zmian w Statucie Gminy dotyczących inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski zgłosił dwa wnioski:

- I wniosek w sprawie dokonania zmiany w § 1 pkt. 1 podpunkt f zapisu „co najmniej 10 % mieszkańców” na zapis „co najmniej 150 mieszkańców”;

- II wniosek w sprawie wykreślenia zapisu w § 1 pkt. 1 podpunkt f „lub grupa stanowiąca co najmniej 10 % mieszkańców sołectwa posiadających prawa wyborcze –przy podejmowaniu inicjatyw uchwałodawczych na rzecz sołectwa”

W wyniku głosowania I wniosek został przyjęty w następujący sposób: za- 12, przeciw-1, wstrzymał się-0, przy 13 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

W wyniku głosowania II wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-10, wstrzymał się- 3, przy 13 obecnych podczas głosowania. Wniosek został przyjęty.

§ 2 uchwały ma brzmienie „ Wykonanie uchwały powierza się Przewodniczącemu Rady Gminy.”

§ 4 uchwały ma brzmienie „Uchwała wychodzi w życie po upływie 14 dni od dnia ogłoszenia w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego.”

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie – uchwałę Nr XXXIII/213/05 w sprawie zmiany Statutu Gminy Kobylanka dotyczącej inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców gminy /zał. nr 21/.

Radni D. Bęś i J. Kowaliński opuścili salę obrad. Ilość radnych obecnych na sali obrad – 11.

Ad. 14

Przyjęcie Kodeksu etycznego radnego Gminy Kobylanka.

Przewodniczący Komisji Doraźnej K. Kleinowski – poinformował o opracowanym Kodeksie etycznym Radnego, który został przedstawiony w materiałach na sesję /zał. 22/.

Radna I. Rybarczyk – poinformowała o braku w w/w kodeksie ponoszenia konsekwencji za nie stosowanie wymogów kodeksu.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – zaproponował powołanie komisji etyki oraz utworzenie komisji z Prezydium Rady Gminy.

Radny D. Zagrodzki – uważa, że nie ma sensu powoływać komisji w sprawie oceniania jednego Radnego.

Radna M. Szyndlarewicz – zaproponowała aby kodeks powyższy został przekazany do zapoznania się przez sołectwa.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski proponuje zapisać dodatkowy punkt w § 4 jako pkt. 7 „Radny respektuje zakazy i ograniczenia związane z pełnieniem funkcji radnego, przewidziane w przepisach prawa”

Ciąg dalszy rozpatrywania pkt. 8 porządku obrad.

Radny D. Zagrodzki poinformował, że podczas spotkania z Prezesem Wodociągów w Goleniowie członkowie komisji zostali poinformowani o potrzebie zakupu urządzenia do napowietrzania koszt urządzenia ok. 20.000 zł, zakup biobloku do oczyszczalni /realizacja w przyszłym roku/ oraz wykonanie podłączenia rur do wody czystej.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła w następujący sposób: za-10, przeciw-1, wstrzymał się – 0 – uchwałę Nr XXXIII/208/05 w sprawie zatwierdzenia taryf za zbiorowe zaopatrzenie w wodę i zbiorowe odprowadzenie ścieków /zał. nr 23/.

Ad. 15

Odpowiedzi na założone interpelacje i zapytania.

Na założone interpelacje i zapytania odpowiada Pełniący Obowiązki P. A. Maćkowiak

- Zapytanie złożone przez Radnego B. Tomonia – Gminie grozi utrata ponad 2 mln. . zł. o co dokładnie chodzi, może źle zrozumiałem – są to pieniądze do oddania one pracują na lokatę;

- zapytanie złożone przez Radną I. Rybarczyk –

1. Wypłata stypendium dla młodzieży - z czym jest związane, że nie są dokonywane wypłaty – wszystkie pozytywne decyzje zostały już wypłacone natomiast decyzje odmowne zostały uzasadnione bardzo szczegółowo oraz została podana informacja o jakie i do kogo należy się zwrócić o pomoc finansową;

2. Sprawa zatrudnienia w Gminy - na zebraniu było powiedziane, że sprawą zatrudnienia pan się zajmie, tylko o co chodzi – sprawa umorzenia kwoty 8.000 zł i 12.000 zł nie jest to zrozumiałe gdyż jeden prowadzi warsztat a drugi gastronomię. Zgodnie z zawartą umową powinna jedna z firm zatrudnić 6 lub 8 osób.

3. Sprawa zjazdu na Osiedla Zielonego w Kobylance – czy miało miejsce spotkanie jeśli tak to jaki miało efekt – spotkanie się odbyło w sprawie nie tylko o zjazd ale również o kanalizację.

- zapytanie złożone przez Radną M. Szyndlarewicz –

Zapytania do złożonej wcześnie informacji z działalności p.o. Wójta Gminy:

1. Sprawa wykonywania robót na rowie na wysokości P. Wlazło i P. Karpińskiego – kto będzie pełnił nadzór na tymi robotami, przecież to musi być osoba taka, która się zna na pracach – umowa zostanie zawarta, która zobowiąże do prawidłowego wykonania zdania przy współpracy pracownika Urzędu Gminy, która za to zdanie będzie odpowiedzialna.

2. Sprawa adiacencka – proszę wyjaśnić – informacja ta zostanie sprostowana i przekazana do publicznej wiadomości.

3. Sprawa zadłużenia P. Siebers – myślę, że Rada na podstawie pisma nie podejmie decyzji, radna uważa, że powinna sprawa być załatwiona drogą postępowania administracyjnego – z powodu braku środków finansowych nie zrobią wyceny.

- zapytanie złożone przez Radnego K. Kleinowskiego –

1. Sprawa naprawienia dziur w drodze w miejscowości Motaniec – zostało wysłane pismo w celu naprawy drogi;

2. Sprawa wykoszenia wysokich traw przy drodze – wykoszenie zostanie dokonane przez pracownika interwencyjnego;

- zapytanie złożone przez Radną D. Bęś –

1. Sprawa postawienia nowego przystanku przy PGR w Morzyczynie i wymiana przystanku metalowego przy CPN na przystanek z PCV - sprawa przystanków zadecydowałem wyciągnąć szyby z przystanków na okres letni aby unikną dalszego niszczenia poprzez rozbijanie;

2. Sprawa budowy placu zabaw w Morzyczynie – w czasie realizacji;

3. Sprawa poprawienia, utwardzenia ścieżki rowerowej Morzyczyn- Kobylanka.

- interpelacja złożona przez Radnego I. Siwca – prosi o poinformowanie wszystkich sołtysów aby pismo w sprawie opłat partycypacyjnych (o którym była mowa wcześniej) , które zostało wywieszone na tablicach ogłoszeń zostało jak najszybciej ściągnięte.

- interpelacja złożona przez Radnego Z. Drohomireckiego –

1. Sprawa zasypania dołów na drodze powiatowej za stawkiem – zostały przywiezione kawałki dachówek, gruzu, prośba aby to wszystko zostało ugniecione ciężkim sprzętem – z Urzędu Gminy nie było żadnego zlecenia w sprawie wywozu gruzu na drogę powiatową;

2. Sprawa postawienia wiaty przystankowej w Niedźwiedziu – na spotkaniu które się odbyło w Niedźwiedziu nie było mowy o wiacie przystankowej;

3. Sprawa wozu strażackiego dla Niedźwiedzia – czy znajdą się fundusze jeśli tak to kiedy – będzie ściągany wóz z Niemiec 9 letni.

- zapytanie złożone przez Radny D. Zagrodzki –

1. Sprawa zwolnienia pracowników w GOK-u – są podjęte zwolnienia przez Dyrektora GOK-u.

2. Sprawa czyszczenia rowów – roboty miały się odbywać kompleksowo, na to zadanie było zatwierdzone 10.000 zł.

- zapytanie złożone przez Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubskiego –

1. Czy Pan się zapoznał z planem rozwoju lokalnego – nie zapoznałem się;

2. Czy Pan przeanalizował budżet Gminy – sprawy budżetu są mi znane;

- zapytanie złożone przez Radnego L. Hubera – czy były Wójt Gminy Mirosław Przysiek przekazał protokolarnie Urząd ? – Urząd nie został przekazany protokolarnie.

Jak również Pełniący Obowiązki Wójta Gminy P. A. Maćkowiak poinformował radnych o wysłaniu pisma w sprawie ujęcia wody (Jezierzyce i Nieznań) oraz, że w Urzędzie nie przewiduje żadnych zwolnień.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski poinformował odnośnie przekazania Urzędu przez Wójta Gminy z chwilą wygaśnięcia mandatu a mianowicie Urząd przejęła Sekretarz Urzędu Gminy. Z chwilą objęcia stanowiska przez nowego Wójta zgodnie z prawem osoba ta powinien skontaktować się z Przewodniczącym Rady Gminy czego z chwilą rozpoczęcia pracy nie dokonała.

P. O. Wójta Gminy A. Maćkowiak – nie przyszedłem po to aby wszystko co złe na mnie spadło, jak również nie po to aby pracowników zwalniać. Uważam, że z chwilą wygaśnięcia mandatu nie powinno się odbywać wynoszenie dokumentów z Urzędu Gminy, gdyż taka sprawa miała miejsce dotyczy dysku, który znajduje się w komputerze i aktualnie jest czysty.

Salę posiedzeń opuścił radny L. Huber. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 10.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski poinformował, że P.O. Wójta Gminy A. Maćkowiak na spotkaniach z mieszkańcami podawał inne informacje a inne informacje są przekazywane podczas sesji.

Radny D. Zagrodzki – dlaczego się odbywa manipulacja ludźmi, dlaczego jest przypisywana realizacja zadań wcześniej już rozpoczętych, np. sprawa ujęcia wody, oświetlenia ulicznego były już rozpatrywane przez ok. 2 lata, o tym było mówione na komisjach RG, sesjach RG.

P. O. Wójta Gminy A. Maćkowiak – pierwsze spotkanie z mieszkańcami odbyło się w Kunowie. Trwało ok. 1 godz. Na spotkaniu zostało przedstawione, że sytuacja finansowa gminy jest nie wesoła. Nigdy na spotkaniach z mieszkańcami nie informowałem, że Wójt Gminy M. Przysiwek czegoś nie zrobił. Został przedstawiony tylko problem, że brak wzorów podpisu, który powinien być złożony np. przez Sekretarza Urzędu Gminy.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – sprawa opłaty adiacenckiej. Na spotkaniu Prezydium RG z P.O. Wójta Gminy A. Maćkowiaka została przedstawiona sprawa przez P. Maćkowiaka, że powstanie w/w sprawie uchwała, która zostanie przekazana do zatwierdzenia przez Radę Gminy. A tym razem ukazuje się informacja, ogłoszenie bez podpisu.

Radny D. Zagrodzki – rozpatrywane były umorzenia na KRGiF gdzie pracownik, który przedstawiał dane informacje nie podał wszystkich informacji ze względu na ochronę danych osobowych. Nie wiadomo dlaczego te dane tak publicznie zostały przedstawione przez P. O. Wójta Gminy P. A. Maćkowiaka. Sprawa umorzenia podatku w wysokości 8.000 zł była kontrolowana przez NIK i nie było żadnych uwag.

Ad. 16

Wolne wnioski.

Wolnych wniosków brak.

Ad. 17

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący rady Gminy A. Kaszubski o godz. 13.25 zamknął XXXIII sesję Rady Gminy.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:43

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:43