PROTOKÓŁ Nr XXXV/05 z dnia 25.08.2005 r.
PROTOKÓŁ Nr XXXV/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 25 sierpnia 2005 r.
Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9.00 otworzył XXXV sesję Rady Gminy witając wszystkich przybyłych oraz radnych. Oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności zał. nr 1. Nieobecni: radny L. Huber, radny I. Siwiec, radny B. Tomoń, radny M. Wojciechowski, radny D. Zagrodzki.
Ad. 2
Zatwierdzenia protokołów z sesji Rady Gminy:
- Nr XXXIII z dnia 23.06.2005 r.
Radna M. Szyndlarewicz zgłosiła wniesienie poprawki do w/w protokołu w pkt. 14 dot. w § 4 pkt. 7 otrzymuje brzmienie: ”Radny respektuje zakazy i ograniczenia związane z pełnieniem funkcji radnego, przewidziane w przepisach prawa” , w pkt. 15: słowo „Uznań” na „Nieznań” oraz na str. 7 w pkt. 15 ostatnia linijka poprawa literowa na „nie było”.
Aktualnie na sesję przybył radny M. Wojciechowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 11.
Rada Gminy po wprowadzeniu zgłoszonych w/w poprawek nin. protokół przyjęła jednogłośnie.
- Nr XXXIV z dnia 07.07.2005 r.
Rada Gminy w/w protokół, przyjęła jednogłośnie w obecności 11 radnych.
Ad. 3
Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.
Wójt Gminy M. Przysiwek – wnioskuje o wprowadzenie do porządku obrad jako pkt. 16 „podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 r. /projekt nr 232/05/.
Rada Gminy powyższy wniosek przyjęła jednogłośnie w obecności 11 radnych.
Informację o bieżącej działalności przedstawił Wójt Gminy M. Przysiwek:
- sala gimnastyczna w Kunowie – odbiór z małymi uwagami, dotyczy braku podjazdu dla niepełnosprawnych,
- wykonano plac zabaw w Morzyczynie,
- przeprowadzono rozmowy w sprawie gazyfikacji miejscowości Cisewo, Kunowo, Jęczydół i dokończenie miejscowości Morzyczyn,
- 01.08.2005 r. została podpisana umowa na modernizację oświetlenia ulicznego,
Aktualnie na posiedzenie przybył radny D. Zagrodzki. Ilość biorących udział w posiedzeniu 12 osób.
- ścieżka rowerowa Morzyczyn – Kobylanka została wykonana ze środków w wysokości 4.500 zł (przy zaoszczędzeniu 5.500 zł),
- 15.08.2005 r. przekazany został teren pod budowę obwodnicy,
Aktualnie na posiedzenie przybył radny L. Huber. Ilość biorących udział w posiedzeniu 13 osób.
- na stanowisko Dyrektora GOK został powołany P. Szeliga. Została poddana propozycja jednej z nauczycielek ze szkoły w Reptowie dot. prowadzenia zajęć w GOK z grupą młodzieży,
- budowa kanalizacji dot. Kobylanki i Reptowa została zakończona,
- zostały przeprowadzone rozmowy z Urzędem Marszałkowskim w sprawie inwestycji w kierunku Bielkowa dot. wymiany nawierzchni, budowy krawężników, rozbudowa jezdni,
- odbyły się rozmowy w sprawie utworzenia funduszu, została przygotowana uchwała, która zostanie poddana pod głosowanie,
- została wypowiedziana umowa dzierżawy z MDK,
- rozpoczną się prace porządkowe na starym cmentarzu w Cisewie, prace zostaną wykonane przez osoby będące na zasiłku, koszt wykonania prac to ok. 8.000 zł.
- sprawa Placu Zgody – powstał problem z mieszkanką P. Adamczyk, gdyż wcześniej wyraziła zgodę na współpracę, ale aktualnie się z tego wycofała. Zostanie nawiązana współpraca z Zakładem Energetycznym i w związku z tym prace powinny zostać zakończone do jesieni,
- inwestycja na ul. Szkolnej w Kobylance jest realizowana przy współpracy z POLIMEX - MOSTOSTALEM, został spisany protokół w sprawie przekazania 12.000 zł dla Gminy,
-odbyło się spotkanie w sprawie wodociągu, które przyniosło pozytywne rezultaty polegające na pomniejszeniu wcześniej ustalonego kosztu w wysokości 240.000 zł .
Ad. 4
Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.
- została przygotowana odpowiedź do Prokuratury w Stargardzie w sprawie założonej skargi na niegospodarność Wójta Gminy Kobylanka oraz przedstawiona wraz z protokołem KRGiF z dnia 12.07.2005 r. /zał. nr 2/. Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że w powyższej sprawie odbyło się spotkanie z Notariuszem w sprawie wyjaśnienia zaistniałych wątpliwości,
- wpłynęło pismo z Biura Rzecznika Praw Obywatelskich w Warszawie w sprawie P. Jakubowskiej /zał. nr 3/ na które zostanie przygotowana odpowiedź i przedstawiona na kolejnej sesji.
Została ogłoszona 10 min. przerwa.
Ad. 5
Wstęp do debaty nad aktualizacją studium uwarunkowań kierunków zagospodarowania przestrzennego Gminy do budowy planu przestrzennegozagospodarowania Gminy.
Wójt Gminy M. Przysiwek - przedstawił, że wcześniej została podjęta uchwała globalna, gdyż była niezbędna do wydawania warunków zabudowy. W związku z powyższym, iż osoby zainteresowane będą pokrywały koszty za dokonane zmiany, a tego nie można dokonać na bazie jednej globalnej uchwały. W związku z powyższym zrodził się zamysł aby uchwałę globalną rozbić na 10 obrębów. Sprawa zostanie opracowana zgodnie pod względem prawnym i przedstawiona w terminie późniejszym.
Radna M. Szyndlarewicz – jaki będzie koszt wykonania zmian.
Wójt Gminy M. Przysiwek - jest to koszt ok. 800.000 zł.
Jak również Rada Gminy została zapoznana z informacją o wydanych decyzjach w sprawie ustalenia opłaty z tytułu wzrostu wartości nieruchomości spowodowanej zmianą miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego z dnia 16.08.2005 r. /zał. nr 4/.
W związku z powyższym Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski składa wniosek w sprawie podjęcia decyzji dot. dwóch koncepcji
Decyzja w /w sprawie powinna być podjęta na kolejnej sesji.
Radny D. Zagrodzki – czy będzie konieczność zmiany studium a później planu zagospodarowania przestrzennego. Radny proponuje zorganizowanie spotkania z osobami zainteresowanymi, planistami oraz pracownikiem UG.
Wójt Gminy M. Przysiwek – proszę wziąć pod uwagę powstawanie nowych zakładów, nowych budów.
Radny W. Michalski – zgłosił, że są osoby zainteresowane.
Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – zgłosił wniosek aby zebrać osoby odpowiedzialne za przygotowanie studium, komisję wypracować wspólnie wnioski i przedstawić Radzie Gminy. Należy mieć wszystkich na względzie. Proponuje aby sprawa została kompleksowo przygotowana.
Została ogłoszona 5 min. przerwa.
Ad. 6
Interpelacje i zapytania.
Zapytania:
Radna I. Rybarczyk – dotyczy liczników na wodę sprawa Osiedla Zielonego w Kobylance.
Radna M. Dąbrowska – kiedy zostanie rozpoczęta kanalizacja w miejscowości Kunowo.
Radna M. Szyndlarewicz – kiedy zostanie rozpoczęta budowa promenady - II etap.
Radny K. Kleinowski – jak się przedstawia sprawa P. Ogonowskiej.
Radny M. Wojciechowski – przedłużenie ul. Jeziornej w Kobylance dotyczy wykonania kanalizacji.
Radna M. Szyndlarewicz – sprawa uregulowania gruntu wokół szkoły w Reptowie, jak została do chwili obecnej załatwiona sprawa.
Radny Z. Drohomirecki – sprawa uruchomienia PKS do miejscowości Niedźwiedź lub innego środka transportu.
Radna M. Szyndlarewicz - sprawa transportu lokalnego do miejscowości Reptowo.
Radna M. Dąbrowska złożyła pisemną interpelację /zał. nr 5/.
Ad. 7
Podjęcie uchwały w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność organu wykonawczego w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Gminy złożonej przez radnego Lesława Hubera Wojewodzie Zachodniopomorskiemu /projekt nr 223/05/.
Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski przedstawił w/w projekt uchwały /zał. nr 6/ oraz poinformował, że rozpatrzenie skargi zostało dokonane przez Komisję Rewizyjną.
Przewodnicząca Komisji Rewizyjnej D. Bęś odczytała protokół z posiedzenia komisji
dotyczącego rozpatrzenia w/w skargi /zał. nr 7/.
Przewodniczący Rady Gminy odczytał opinię Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie w/w sprawie /zał. nr 8/.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się – 0 – podjęła uchwałę nr XXXV/215/05 w sprawie rozpatrzenia skargi na działalność organu wykonawczego w zakresie prowadzenia gospodarki finansowej Gminy złożonej przez radnego Lesława Hubera Wojewodzie Zachodniopomorskiemu /zał. 9/.
Ad. 8
Podjęcie uchwały w sprawie priorytetów budżetowych Gminy Kobylanka na 2006 rok /projekt nr 224/05/.
Wójt Gminy przedstawił w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 10/.
Radna M. Szyndlarewicz – jakie są szanse na realizację w/w inwestycji.
Wójt Gminy – 100% szanse.
Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów D. Zagrodzki – przedstawił pozytywną opinię komisji.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0 – podjęła uchwałę nr XXXV/216/05 w sprawie priorytetów budżetowych Gminy Kobylankia na 2006 rok /zał. nr 11/.
Ad. 9
Podjęcie uchwały w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa /projekt nr 225/05/.
Wójta Gminy przedstawił w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 12/.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw- 1, wstrzymał się- 0 – podjęła uchwałę nr XXXV/217/05 w sprawie określenia szczegółowych zasad i trybu umarzania, odraczania lub rozkładania na raty spłaty należności pieniężnych, do których nie stosuje się przepisów ustawy – Ordynacja podatkowa /zał. nr 13/.
Ad. 10
Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /projekt nr 226/05/
Wójt Gminy przedstawił w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 14/.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-121, przeciw-0, wstrzymał się-1 – podjęła uchwałę nr XXXV/218/05 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /zał. nr 15/.
Ad. 11
Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 227/05/.
Wójt Gminy przedstawił w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 16/. Poinformował, że nabycie gruntu na przepompownie, są już zgody od właścicieli sąsiadujących działek.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się- 1 – uchwałę nr XXXV/219/05 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /zał. nr 17/.
Ad. 12
Podjęcie uchwały w sprawie przekazania w formie darowizny sprzętu ortopedycznego na rzecz Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Stargardzie Szczecińskim /projekt nr 228/05/.
Wójt Gminy przedstawił w/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 18/.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych powyższy projekt przyjęła jednogłośnie – uchwałę nr XXXV/220/05 w sprawie przekazania w formie darowizny sprzętu ortopedycznego na rzecz Samodzielnego Publicznego Zespołu Zakładów Opieki Zdrowotnej w Stargardzie Szczecińskim / zał. nr 19/.
Ad. 13
Podjęcie uchwały w sprawie przeprowadzenia postępowania dotyczącego wyboru banku do bankowej obsługi budżetu Gminy Kobylanka /projekt nr 229/05/.
Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 20/.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki poinformował, że komisja wnioskuje aby w komisji przetargowej w sprawie przeprowadzenia wyboru banku do bankowej obsługi budżetu Gminy Kobylanka został powołany członek KRGiF J. Kowaliński.
KRGiF opiniuje powyższy projekt uchwały pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie - uchwałę nr XXXV/221/05 w sprawie przeprowadzenia postępowania dotyczącego wyboru banku do bankowej obsługi budżetu Gminy Kobylanka /zał. 21/.
Ad. 14
Podjęcie uchwały w sprawie utworzenia spółki Fundusz Poręczeń Kredytowych w Stargardzie Szczecińskim Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością /projekt nr 230/05/.
Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem /zał. nr 22/
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę nr XXXV/222/05 w sprawie utworzenia spółki Fundusz Poręczeń Kredytowych w Stargardzie szczecińskim Spółka z ograniczoną odpowiedzialnością /zał. nr 23/.
Ad. 15
Podjęcie uchwały w sprawie powołania Straży Gminnej w Kobylance /projekt nr 231/05/.
Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z regulaminem organizacyjnym /zał. nr 24/ jak również proponuje aby § 1. 1. otrzymał następujące brzmienie: „Tworzy się Straż Gminną w Kobylance z dniem 19.09.2005 r.” i § 4 „Uchwała wchodzi w życie z dniem podjęcia”.
Radna M. Szyndlarewicz – czy są starania w kierunku pozyskania środków finansowych na rozpoczęcie działalności strażnika gminnego?
Wójt Gminy – tak, już jest przygotowywany wniosek w sprawie pozyskania funduszy.
Aktualnie salę posiedzeń opuścił radny J. Kowaliński. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 12.
Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Szyndlarewicz – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 11, przeciw-0, wstrzymała się – 1 – uchwałę nr XXXV/223/05 w sprawie powołania Straży Gminnej w Kobylance /zał. nr 25/.
Ad. 16
Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok.
Skarbnik Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 26/.
Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały opiniuje pozytywnie.
Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za -11, przeciw-1, wstrzymał się-0 – uchwałę nr XXXV/224/05 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał. nr 27/.
Ad. 17
Odpowiedzi na założone interpelacje i zapytania.
Aktualnie salę posiedzeń opuścił radny W. Michalski. Ilość biorących udział w posiedzeniu 11 radnych.
Na złożone zapytania odpowiedzi udziela Wójt Gminy M. Przysiwek:
- zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk – sprawa liczników na Osiedlu Zielonym w Kobylance – sprawa zbiorowego licznika nie wchodzi w grę, zostało wysłane pismo do Wodociągów w Goleniowie w sprawie oddzielnych liczników dla każdego mieszkańca.
Radny D. Zagrodzki – co z kanalizacją i burzówką ?
Wójt – poinformował, że będą robione odkrywki w miejscach nie jasnych, jak również poinformował, że informacja przekazana przez P.O. Wójta A. Maćkowiaka w miesiącu lipcu dotycząca kosztu projektu w wysokości 120 zł , jest błędna (brak jakichkolwiek dokumentów – umowy bądź zlecenia). Koszt jaki ma miejsce to ok. 900 zł + wtórniki. Poinformował, że spotkanie z Wodociągami jest zaplanowane pod koniec września, a koniec realizacji w/w zadania to koniec października.
- zapytanie złożone przez radną M. Dąbrowską – sprawa kanalizacji w Kunowie – może za rok, może później. Aktualnie jest rozpatrywana sprawa gazyfikacji. Jest rozpatrywana sprawa aby gazyfikacja wraz z kanalizacją były robione wspólnie w jednym wykopie.
- zapytanie złożone przez radną M. Szyndlarewicz - sprawa rozpoczęcia budowy promenady –II etap – prace już są rozpoczęte, dotyczy wyboru biura, które będzie prowadziło nadzór techniczny oraz rozliczało inwestycję. Sprawa rozpoczęcia robót przez wykonawcę najprawdopodobniej pod koniec listopada.
- zapytanie złożone przez radnego K. Kleinowskiego – sprawa P. Ogonowskiej – sprawa jest załatwiana pomiędzy P. Ogonowską a GDDPiA w Szczecinie.
-zapytanie złożone przez radnego M. Wojciechowskiego – sprawa wykonania kanalizacji dalszy ciąg na ul. Jeziornej – sprawa będzie realizowana przy współpracy z właścicielami gruntów.
- zapytanie złożone przez radną M. Szyndlarewicz – sprawa uregulowania gruntu wokół szkoły w Reptowie – informacja zostanie przekazana na kolejnej sesji.
- zapytanie złożone przez radnego Z. Drohomireckiego i radną M. Szyndlarewicz – sprawa uruchomienia środka transportu do Niedźwiedzia i Reptowa – zostały wysłane pisma do firm transportowych w sprawie złożenia oferty, do chwili obecnej nikt nie okazał zainteresowania. Natomiast MZK w Stargardzie Szczecińskim przysłał aneks do umowy w sprawie dopłaty w kwocie 20.000 zł.
Ad. 18
Wolne wnioski .
Wójt Gminy poinformował o fakcie jaki miał miejsce podczas pełnienia obowiązków Wójta Gminy przez P. A. Maćkowiaka dotyczącym podłączenia swojej nieruchomości do kanalizacji bez wpłacenia jakiejkolwiek opłaty.
Radna M. Szyndlarewicz – wnioskuje o postawienie dodatkowo dwóch pojemników na butelki plastikowe na terenie Reptowa.
Ad. 19
Zakończenie obrad.
Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 13.00 zamknął XXXV sesję Rady Gminy.
Protokołowała: Joanna Baszak |
Przewodniczący Rady Gminy Andrzej Kaszubski |
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Adam Hendzel Data wytworzenia:
21 wrz 2007
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:44
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:44