Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXVI/05 z dnia 22.09.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXXVI/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 22 września 2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9.00 otworzył XXXVI sesję Rady Gminy witając wszystkich przybyłych oraz radnych. Oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 9 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych zał. nr 1.

Nieobecni radni: D. Bęś, L. Huber, J. Kowaliński, A. Nawrocka, M. Szyndlarewicz, D. Zagrodzki.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 25 sierpnia 2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że z godnie z dokonanymi zmianami w statucie Gminy, które zostały opublikowane w Dzienniku Urzędowym Województwa Zachodniopomorskiego Nr 62, poz. 1367 z dnia 08.08.2005 r. w sprawie zmiany Statutu Gminy Kobylanka dotyczącej inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców gminy, odbędzie się głosowanie jawne, które będzie odnotowywane przez Wice Przewodniczącego Rady Gminy P. B. Tomonia na odpowiednim druku dotyczące danego projektu protokołu, uchwały bądź wniosku.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny L. Huber. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu-10.

W wyniku głosowania powyższy protokół z sesji Rady Gminy z dnia 25.08.2005 r. został przyjęty jednogłośnie w obecności 10 radnych / wyniki głosowania imiennego zał. nr 2/.

Ad. 3

Sprawozdanie z realizacji budżetu w I półroczu 2005 r.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk szczegółowo przedstawił informację o przebiegu wykonania budżetu Gminy Kobylanka za I półrocze 2005 r. /zał. nr 3/.

Aktualnie na posiedzenie przybyli radni: A. Nawrocka, M. Szyndlarewicz, D. Zagrodzki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

Ad. 4

Opinia Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie na temat wykonania budżetu za I półrocze 2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy odczytał uchwałę Nr CXXI/315/2005 Składu Orzekającego Regionalnej Izby Obrachunkowej w Szczecinie z dnia 2.09.2005 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Kobylanka informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 r., która przedstawia opinię pozytywną /zał. nr 4/.

Członek Komisji Rewizyjnej W. Michalski odczytał protokół komisji, która się odbyła w dniu 20.09.2005 r. w sprawie wydania opinii o przedłożonej przez Wójta Gminy Kobylanka informacji o przebiegu wykonania budżetu za I półrocze 2005 r. Komisja po przeanalizowaniu w/w informacji nie stwierdziła przekroczeń kwot w działach budżetu w zestawieniu z podejmowanymi przez Radę Gminy uchwałami w I półroczu i pozytywnie opiniuje wykonanie budżetu za I półrocze 2005 r.

Ad. 5

Debata na temat realizacji budżetu w I półroczu 2005 r. oraz sprawozdanie ze stanu realizacji inwestycji gminnych w odniesieniu do planu rozwoju lokalnego.

Z powodu braku chętnych dyskusja na temat realizacji budżetu nie odbyła się.

Wójt Gminy przedstawił sprawozdanie z realizacji inwestycji gminnych w odniesieniu do planu rozwoju lokalnego:

- na dzień dzisiejszy 5 wniosków jest przygotowanych, ale nie ma współfinansowania, z tego powodu zostały odrzucone,

- dotyczy funduszu norweskiego – wnioski na kanalizację oraz drogi (w przypadku odrzucenia wniosku na drogę Motaniec-Reptowo zostanie wniosek skierowany do Funduszu Obsługi Gruntów przy Urzędzie Marszałkowskim);

- sprawa promenady – został przeprowadzony przetarg,, który wygrało Przedsiębiorstwo Obsługi Inwestycji ze Stargardu. Firma ta będzie pełniła nadzór i dokonywała rozliczenia finansowego funduszy unijnych za kwotę 90.000.00 zł. Na realizację inwestycji otrzymaliśmy dofinansowanie z funduszy unijnych w wysokości 10.500.000,00 zł.

- została zakończona budowa sali gimnastycznej w Kunowie.

Ad. 6

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

- została złożona dymisja przez Sołtysa naszej Gminy,

- rozmowy przeprowadzono z klubem sportowym „WICHER” oraz P. Dyrektor szkoły w sprawie korzystania z majątku szkolnego,

- odbyło się zebranie ze Strażakami w obecności Przewodniczącego Rady Gminy w sprawie dalszej współpracy,

- zrealizowany został zamysł zatrudnienia psychologa w ZSP w Reptowie, (dyżury będzie pełnił 2x w ZSP w Reptowie, 1x w SP w Kobylance, 1x w SP w Kunowie) oraz do dyspozycji dla mieszkańców Gminy,

- odbyła się jednodniowa konferencja w ZSP w Reptowie,

- odbyły się Gminne Dożynki w Kunowie,

- odbyły się rozmowy w sprawie partycypowania w kosztach realizacji zagospodarowania przestrzennego miejscowości Kobylanka – koszt 150.000 zł,

- rozpoczęła się działalność firmy na terenie po SKR przy ul. Jeziornej w Kobylance, firma zadeklarowała wpłacić kwotę 40.000 zł a tym samym chce być podłączona do kanalizacji, termin realizacji pod koniec przyszłego tygodnia,

- została podpisany akt notarialny w sprawie przystąpienia do funduszu kredytowego,

- odbyło się spotkanie z przedstawicielem Policji na temat bezpieczeństwa w Gminie,

- na następnej sesji zostanie przedstawiony projekt promenady,

- sprawa P. Ogonowskiej – aktualnie toczy się rozpatrywanie dokumentacji (sprawa odebrania korespondencji przez niewłaściwą osobę),

- sprawa nabycia terenu przy NETTO,

- odbyły się rozmowy z Nadleśnictwem w sprawie nabycia trzech mieszkań przez Gminę,

- zostały przeprowadzone rozmowy z MZK w sprawie funkcjonowania autobusu MZK do Reptowa,

- została podpisana umowa z prowadzeniem Praktyki Lekarskiej przez laryngologa,

- został zgłoszony wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad jako pkt. 9 „Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok – projekt nr 239/05 ”

Przewodniczący Rady Gminy w/w wniosek poddał pod głosowanie w pkt. 7 porządku obrad.

Ad. 7

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

-w związku z kontrolą Najwyższej Izby Kontroli w Szczecinie przeprowadzoną w Urzędzie Gminy zostało skierowane zapytanie w sprawie zapisów w Statucie Gminy dot. wywiązywania się Gminy z obowiązku udostępniania informacji publicznej /zał. nr 5/.

Została udzielona informacja Najwyższej Izbie Kontroli , że dokładne stanowisko Rady Gminy zostanie udzielone po zaplanowanej sesji Rady Gminy tj. 22.09.2005 r. /zał. nr 6/, jak również została przedstawiona treść odpowiedzi w/w sprawie /zał. nr 6a/;

- zostało rozpatrzone pismo od Rzecznika Praw Obywatelskich dotyczące Pani Janiny Jakubowskiej w sprawie lokalu mieszkalnego w Reptowie /zał. nr 7/;

- została rozpatrzona skarga Pani Barbary Adamczyk, która została przesłana z Zarządu Urzędu Marszałkowskiego Województwa Zachodniopomorskiego dotycząca działalności organu Gminy, co przedstawia zał. nr 8;

- zostało odczytane postanowienie Prokuratury Rejonowej w Stargardzie Szczecińskim z dnia 22.08.2005 r. o umorzeniu śledztwa w sprawie niedopełnienia obowiązków przez Zarząd Gminy Kobylanka w związku z przeniesieniem własności nieruchomości gruntowych na rzecz Wojewódzkiego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej w Szczecinie /zał. nr 9/.

- podczas sesji została przekazana radnej odpowiedź pisemna na interpelację złożoną przez radną M. Dąbrowską na sesji w dniu 25.08.2005 r. /zał. nr 10/,

- została udzielona informacja o opublikowaniu zamian w Statucie Gminy dotyczącej inicjatywy uchwałodawczej mieszkańców Gminy (Dziennik Urzędowy Województwa Zachodniopomorskiego Nr 62, z dnia 08.08.2005 r., poz. 1367);

- W wyniku głosowania nad przyjęciem zgłoszonego wniosku przez Wójta Gminy w sprawie przyjęcia do porządku obrad jako pkt. 9 „Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok” wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 13 radnych /wyniki głosowania imiennego zał. nr 11/.

Ad. 8

Interpelacje i zapytania.

Zapytania:

Radna I. Rybarczyk – sprawa kanalizacji w Kobylance – w jaki sposób i czy mogą się odbywać podłączenia?

Radny M. Wojciechowski – czy jest opracowany plan pracy Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance.

Interpelacji brak.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 239/05/.

W/ w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem stanowi zał. nr 12.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski poinformował, że podczas spotkania, które się odbyło u Wójta Gminy w obecności Komendanta Policji została złożona deklaracja przez Komendanta Policji w sprawie przekazania samochodu do dyspozycji dla Policji działającej na terenie Gminy Kobylanka.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Aktualnie salę posiedzeń opuścił radny I. Siwiec – ilość biorących udział w posiedzeniu – 12 radnych.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów D. Zagrodzki – komisja w/w projekt uchwały opiniuje pozytywnie.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /wyniki głosowania imiennego zał. nr 13/ – uchwałę Nr XXXVI/225/05 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał. nr 14/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie uznania drzew za pomniki przyrody /projekt nr 235/05/.

Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał.15/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów D. Zagrodzkikomisja wnioskuje o przekazanie w/w projektu uchwały do konsultacji przez Rady Sołeckie.

Radna M. Szyndlarewicz – wnioskuje aby w/w projekt uchwały był dokładnie przeanalizowany.

Przewodniczący Rady Gminy poddał pod głosowaniewniosek KRGiF w sprawieodesłania w/w projektu uchwały do przeanalizowania przez Rady Sołeckie.

Powyższy wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 12 radnych /wynik głosowania imiennego nr 16/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie nadania nazwy urzędowej osiedlu w miejscowości Kobylanka /projekt nr 233 /05/.

W/w projekt uchwały wraz z uzasadnieniem stanowi zał. nr 17.

Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja wnioskuje o nadanie nazwy osiedlu w miejscowości Kobylanka – „Osiedle Zalesie”.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-11, przeciw-1, wstrzymał się-0 /wyniki głosowania imiennego zał. nr 18/ – uchwałę Nr XXXVI/226/05 w sprawie nadania nazwy urzędowej osiedlu w miejscowości Kobylanka /zał. nr 19/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały Nr XXVI/183/04 Rady Gminy w Kobylance z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 236/05/.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 20/.

Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki - komisja w/w projekt uchwały opiniuje pozytywnie.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-11, przeciw-1, wstrzymał się – 0 /wyniki głosowania imiennego zał. 21/ - uchwałę Nr XXVI/183/04 Rady Gminy w Kobylance z dnia 30 grudnia 2004 r. w sprawie uchwalenia budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał. nr 22/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie zatwierdzenia planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005 /projekt nr 237/05/.

Skarbnik Gminy D. Urbańczyk powyższy projekt uchwały przedstawił wraz z uzasadnieniem /zał. nr 23/.

Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki –komisja w/w projekt uchwały opiniuje pozytywnie.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-11, przeciw-0, wstrzymał się – 1 /wynik głosowania imiennego zał. nr 24/ - uchwałę Nr XXXVI/228/05 w sprawie zatwierdzenia planu przychodów i wydatków Gminnego Funduszu Ochrony Środowiska i Gospodarki Wodnej na rok 2005 /zał. nr 25/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. „Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Kobylanka w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 120” /projekt nr 238/05/.

Wójt Gminy powyższy projekt uchwały przedstawił wraz z uzasadnieniem /zał. nr 26/.

Przewodniczący KRGiF D. Zagrodzki – komisja powyższy projekt uchwały zaopiniowała pozytywnie oraz jednocześnie wnioskuje o zaplanowanie ciągu pieszo-rowerowego po stronie prawej /od ul. Szczecińskiej w kierunku Bielkowa/ oraz o postawienie na skrzyżowaniu ul. Szkolnej z ul. Szczecińską słupów – zabezpieczeń, w celu zablokowania wjazdu na chodnik przez samochody ciężarowe.

Rada Gminy w obecności 12 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-11, przeciw- 0, wstrzymał się – 1 /wynik głosowania imiennego zał . nr 27/ - uchwałę Nr XXXVI/229/05 w sprawie wyrażenia zgody na zawarcie porozumienia w sprawie wspólnej realizacji zadania pn. „Wykonanie ciągu pieszo-rowerowego w miejscowości Kobylanka w ciągu drogi wojewódzkiej Nr 120 /zał.nr 28/.

Ad. 15

Przyjęcie przez Radnych Kodeksu Etycznego Radnego Gminy Kobylanka.

Podczas sesji został przyjęty Kodeks Etyczny Radnego Gminy Kobylanka /zał. nr 29/. Radni przyjmując do realizacji i przestrzegania powyższy Kodeks złożyli własnoręczny podpis oraz datę otrzymania. Podczas sesji powyższy Kodeks został przyjęty przez 11 radnych /zał. nr 30/.

Ad. 16

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Na złożone zapytania odpowiedzi udzielił Wójt Gminy M. Przysiwek:

- zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk - sprawa kanalizacji w Kobylance – w jaki sposób i czy mogą się odbywać pod łączenia? - podłączenia będą się odbywać z chwilą uzyskania pozwolenia na użytkowanie, odnośnie Osiedla Zielonego – zostały wysłane pisma do Wodociągów do Goleniowa i właściciela Osiedla Zielonego w sprawie zorganizowania spotkania dotyczącego kanalizacji.

- zapytanie złożone przez radnego M. Wojciechowskiego - czy jest opracowany plan pracy Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance – sprawozdanie z działalności GOK będzie składane w terminie późniejszym.

Ad. 17

Wolne wnioski.

Radny L. Huber - 1) brak oświetlenia przy niektórych posesjach ( np. nr 61).

2) jak została załatwiona sprawa Państwa Wieczorek dotyczy gruntów

przy ZSP Reptowo.

Wójt Gminy poinformował, że sprawa Państwa Wieczorek będzie sfinalizowana w ciągu tygodnia.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – wnioskuje do radnego L. Hubera aby argumentował swoje sprzeciwy lub wstrzymywanie się podczas głosowania.

Ad. 18

Zakończenie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 12.00 zamknął XXXVI sesję Rady Gminy.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:45

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:45