Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/05 z dnia 27.10.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXXVII/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 27 października 2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 9 otworzył XXXVII sesję Rady Gminy witając wszystkich zaproszonych gości /sołtysów sołectw Gminy Kobylanka , Dr P. Józefa Greleckiego i Dyrektora Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie P. Feliksa Gilewskiego/ oraz radnych.

Oświadczył, że na podstawie listy obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 10 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych zał. nr 1, lista obecności przybyłych gości – zał. nr 2.

Nieobecni radni: L. Huber, I. Siwiec, K. Kleinowski, A. Nawrocka, M. Szyndlarewicz.

Na samym początku posiedzenia głos został oddany Wójtowi Gminy.

Wójt Gminy M. Przysiwek – przedstawił problem przekazania gruntu pod obwodnicę. Poinformował, że sprawa P. Ogonowskiej, która była w rozstrzygnięciu przez Sąd została wygrana przez właścicielkę gruntu tj. P. Ogonowską. Problem polegała na tym, że korespondencja dotycząca gruntu, która została doręczona do P. Ogonowskiej nie została podpisana przez Nią osobiście.

Aktualnie na posiedzenie przybyli: radny L. Huber, radny I. Siwiec i radny K. Kleinowski. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 13.

Dyrektor GDDKiA w Szczecinie P. F. Gilewski przedstawił sprawę P. Ogonowskiej oraz podjętą ostateczną decyzję. Poinformował, że GDDKiA nie może, nie ma podstaw do zapłaty kwoty ok. 50 000 zł – 100.000 zł. Wyjście jest, ale jest to termin bardzo oddalony. W związku z tym prosi o zawarcie porozumienia pomiędzy Gminą Kobylanka a GDDKiA w sprawie przekazania w/w kwoty. Natomiast Dyrektor GDDKiA poinformował, że na dzień dzisiejszy trudno powiedzieć w jaki sposób zrewanżuje się GDDKiA Gminie Kobylanka. Wszystkie zapisy zostaną opracowane zgodnie z prawem przez radców prawnych.

Radny J. Siwiec – poruszył temat wykupu gruntu pod budowę obwodnicy, „czy właściciele mogą zasugerować swoją cenę?”

Dyrektor GDDKiA – „tak”.

Wójt Gminy zaproponował zorganizowanie wspólnego spotkania z mieszkańcami Kunowa w obecności przedstawiciela GDDKiA, na co została wyrażona zgoda.

Pod głosowanie został poddany wniosek w sprawie zawarcia porozumienia pomiędzy GDDKiA a Gmina Kobylanka dot. wykupu gruntu – nieruchomości P. Ogonowskiej.

W wyniku głosowania powyższy wniosek został przyjęty w następujący sposób: za-11, przeciw-1, wstrzymał się-1, przy 13 biorących udział w głosowaniu /wynik głosowania imiennego zał. nr 3/. Wniosek został przyjęty.

Ad. 2

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 22 września 2005 r.

W/w protokół został zatwierdzony w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-1, przy 13 obecnych podczas głosowania /wynik głosowania imiennego zał .nr 4/. Protokół został przyjęty.

Aktualnie na posiedzenie przybyły: radna M. Szyndlarewicz, i radna A. Nawrocka. Ilość biorących udział w głosowaniu – 15.

Ad. 3

Debata na temat funkcjonowania funduszy sołeckich w Gminie Kobylanka.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski rozpoczynając debatę nad funkcjonowaniem funduszy sołeckich poinformował, że jest to pierwsze zorganizowane spotkanie sołtysów z Radą Gminy, na którym zostanie przedstawione sprawozdanie wydatkowania w/w funduszy w roku 2004 oraz w I półroczu 2005 r. W przypadku pytań można zgłaszać po przedstawieniu sprawozdań przez sołtysów.

Sołectwo Kobylanka P. Zygmunt Bagiński przedstawił wydatki poniesione przez sołectwo:

- 2004 r. - dofinansowanie do imprezy z okazji „Dnia Dziecka”, zakup kosiarki, opłata pracownika zatrudnionego na okres zimowy, zostały zakupione pojemniki na piasek i sól,

- 2005r. – zakup prezentu dla proboszcza, dofinansowanie ścieżki rowerowej Morzyczyn – Kobylanka w kwocie 2 000 zł.

Sołtys zgłosił, że przystanki na terenie Gminy są w bardzo dużym nieładzie.

Sołectwo Morzyczyn - Zieleniewo Pan Sylwester Laszkiewicz przedstawił, wydatki poniesione przez sołectwo:

- 2004 r. – wykorzystano kwotę 9 352,00 zł na: wyremontowanie świetlicy wiejskiej - 4 609,07 zł, wykonanie min. usług elektrycznych – 4 196,00 zł., wykonanie instalacji – 551,50 zł.,

- 2005 r. – do m-ca września wykorzystano kwotę 3 589,00 zł na : zakup materiałów – 450,00 zł, prace remontowe – 748,00 zł, transport drewna – 350,00 zł, zakup wykaszarki wraz z osprzętem – 1 895,00 zł, dofinansowanie Zespołu „ZORZA” – 200,00 zł.

Sołectwo Reptowo P. Jan Weideman poinformował, że fundusz sołecki jest bardzo potrzebny, gdyż uważa, że mając ten fundusz potrafimy go wydać na potrzeby mieszkańców.

- 2004 r. i 2005 r. – fundusz został przeznaczony na zakup paczek dla dzieci – ok. 600 zł, zostało dokonane dofinansowanie do ołtarza /zakup materiałów budowlanych/ oraz prace przy ołtarzu zostały wykonane w czynie społecznym, zostało pomalowane wejście do kościoła oraz została zakupiona blacha miedziana w kwocie 1 800,00 zł, został odremontowany krzyż, który znajduje się na skrzyżowaniu – 200,00 zł, zostały rozpoczęte działania w odremontowaniu chodnika w stronę stacji PKP, został dokonany zakup kosiarki spalinowej wraz z materiałami eksploatacyjnymi, została dofinansowana uroczystość z okazji 25 lecia OSP Reptowo, dofinansowano remont remizy OSP, zostało zakupione 300 porcji grochówki, w świetlicy odremontowano stare stoły poprzez zakup nowych blatów.

Sołectwo Bielkowo P. Jolanta Mitura przedstawiła wydatki poniesione z funduszu sołeckiego w roku:

- 2004 r. – wykorzystano kwotę 2 880,00 zł na: zakup art. papierniczych – 93,00 zł, zakupy dokonane z okazji Dnia Dziecka -116,00 zł, zakup chorągiew – 750,00 zł, zawnioskowano przesunięcie z budżetu sołectwa na OSP Bielkowo kwoty 1 640,00 zł, wsparcie drużyny siatkarzy – 200,00 zł,

- 2005 r. – wykorzystano kwotę 2 900,00 zł na : dofinansowanie zakupu samochodu dla OSP Bielkowo – 500,00 zł, zakup art. spożywczych z okazji Dnia Dziecka – 400,00 zł, zakup kosiarki – 1 700,00 zł, do końca roku pozostało do wykorzystania 380,00 zł.

Sołectwo Niedźwiedź P. Tadeusz Cegielski przedstawił wydatki poniesione z funduszu sołeckiego w roku 2004 i 2005: wybudowanie terenu pod pojemniki na śmieci – 1 800 ,00 zł., wyrównanie drogi (odcinek od miejscowości w kierunku drogi krajowej Nr 10 – 600,00 zł, wykonanie wieńca dożynkowego – 300,00 zł, zagospodarowanie terenu przy stawku (zakup trawy, opłata dla pracownika) – 400,00 zł, odremontowanie pomnika (zakup fugi, farby, ziemi) natomiast prace wykonano w czynie społecznym.

Sołectwo Kunowo P. Ireneusz Siwiec przedstawił wydatki poniesione z funduszu sołeckiego w roku:

- 2004 r. – wykorzystano kwotę 5 528,50 zł. na: naprawę bramy wjazdowej na cmentarz komunalny – 537,57 zł, zakup art. spożywczych na majówkę szkolną – 237,35 zł., zakup artykułów dla zespołu „ZORZA” z okazji 30 - lecia : 493,34. zł, zakup polbruku na chodnik przy cmentarzu – 4 260,24 zł.

- 2005 r. – wykorzystano 4 319,57 zł. na: pokrycie kosztów wyjazdu w sprawie zakupu stroi dla zespołu „ZORZA” – 100,00 zł., zakup korali dla zespołu „ZORZA” – 275,00 zł., wykonanie chodnika od bramy wjazdowej do kościoła – 1 560,66 zł., renowacja krzyża – 183,49 zł, zorganizowanie imprezy z okazji 3 maja – 839,02 zł zakup wykaszarki wraz z osprzętem – 1 361,40 zł.

Pozostała kwotę planuje się przeznaczyć na zakup min. wózka, taczki, zamka itp.

Szczegółowy wykaz dokonanych zakupów zawiera „Sprawozdanie z realizacji przedsięwzięć finansowanych z funduszu sołeckiego” /zał. nr 5/.

Sołectwo Cisewo – sprawozdanie zostało odczytane przez Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski /zał. 6/.

Sołectwo Jęczydół – sprawozdanie zostało odczytane przez Przewodniczącego Rady Gminy A. Kaszubskiego /zał. nr 7/.

Na posiedzeniu nieobecni byli sołtysi sołectw: Motaniec P. Janusz Kruczek i Rekowo P. Henryk Andrzejczak.

Radna I. Rybarczyk skierowała pytanie do sołtysa P. Z. Bagińskiego „Czy Rada Sołecka ma jakiś plan na wykorzystanie kwoty 600,00 zł”.

Sołtys P. Z. Bagiński – wydatkowanie kwoty 600,00 zł jest zaplanowana na odremontowanie chodnika na odcinku od P. Zengoty w kierunku kościoła.

Radna I. Rybarczyk – zgłosiła sprawę ujednolicenia nazw ulic (wielkość tablic).

Wójt M. Przysiwk – poinformował, że już jest przygotowana koncepcja ujednolicenia tablic dotyczących nazw ulic we wszystkich miejscowościach.

Radna M. Dąbrowska – zgłosiła, aby w zamian zakupu art. spożywczych zakupić ławki do parku przy kościele.

Radny M. Wojciechowski skierował zapytanie do sołtysa P. Z. Bagińskiego –„ Czy wydatki są uzgadniane z Radami sołeckimi ? - dotyczy wykonania robót w kościele”.

P. Z. Bagiński poinformował, że wszystkie wydatki uzgadniane są z Radą Sołecką.

P. S. Laszkiewicz poinformował, że wszystkie wydatki są uzgadniane przez Radę Sołecką jak i ze Skarbnikiem Gminy.

P. J. Weideman poinformował, że wydatki również są ustalane przez Radę Sołecką.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski poinformował, że do dnia dzisiejszego czynności dotyczące wydatkowania środków finansowych były wykonywane niezgodnie ze statutem sołectw. Dlatego zwraca uwagę aby od dnia dzisiejszego środki finansowe wydatkować zgodnie z § 17. 1. statutu sołectwa.

Rada stwierdziła, że forma realizacji statutu sołectwa była do tej pory niewłaściwa: brak jest planów rzeczowo – finansowych zatwierdzonych na zebraniu przez mieszkańców; brak uchwał podjętych na zebraniach z mieszkańcami , które przez sołtysa powinny być przedłożone Wójtowi Gminy w ciągu 7 dni od daty ich podjęcia; brak prowadzenia dokumentacji (uchwał, planów wydatków finansowych).

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski poinformował, że do dnia 10.11.2005 r. Rady Sołeckie powinny sporządzić i dostarczyć Wójtowi Gminy plan rzeczowo – finansowy danego sołectwa. Informacja jest niezbędna do przygotowania projektu budżetu gminy na rok 2006.

Radna D. Bęś – „czy sołtysi będą wiedzieć jaką kwotą mogą dysponować?”

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – kwota dla danego sołectwa jest uzależniona od ilości mieszkańców w danym sołectwie /zał. nr 8/.

P. T. Cegielski – poinformował, że chwili obecnej jest trudno zaplanować wydatkowanie środków finansowych, gdyż w rzeczywistości wychodzi prawie zawsze inaczej.

Wójt Gminy – poinformował, że plan rzeczowo – finansowy powinien być przygotowany globalnie.

P. S. Laszkiewicz zgłosił, że jest problem w zorganizowaniu zebrania w ¼ ilości mieszkańców biorących udział w zebraniu

Wójt Gminy M. Przysiwek – poinformował, że będą prace nad zmianą statutu sołectwa.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – prośba, aby od mieszkańców zebrać jak największą ilość głosów, można zawrzeć w protokole zapis, że w przypadku braku ¼ ilości mieszkańców zostały podjęte następujące działania.

W sprawie zmiany statutu sołectwa prace zostaną rozpoczęte nie wcześniej jak w m-cu styczniu 2006 r. jak również w pracach nad zmianą statutu sołeckiego będą brali udział również sołtysi.

Radny D. Zagrodzki – proponuje aby spróbować zwołać zebranie w ilości ¼ mieszkańców, a nie z góry mówić, że nigdy do takiego zebrania nie dojdzie.

P. T. Cegielski – zgłosił, że ma osobiście uwagi do obowiązków jakie dotyczą zgodnie ze statutem sołectwa wszystkich sołtysów.

Radna I. Rybarczyk – proponuje aby informacja o zebraniach była przekazywana do mieszkańców w formie ogłoszeń.

Radny D. Zagrodzki - „Czy sołtysom były przekazane statuty sołectwa i czy została przekazana forma dokonywania rozliczeń?”.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski – poinformował, że odbyło się spotkanie z sołtysami na którym zostały przekazane statuty sołectw i udzielona informacja w sprawie sposobu rozliczania się z funduszu sołeckiego.

Radny W. Michalski – poinformował, że w m. Jęczydół spotkania pomiędzy Radą Sołecką a radnym odbywają się przynajmniej raz w tygodniu.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Radny B. Tomoń – zgłosił wniosek w sprawie zbadania przez Komisję Rewizyjną wydatkowanie funduszy sołeckich, który następnie został wycofany po uzyskaniu informacji od Przewodniczącej Komisji Rewizyjnej D. Bęś, która była o następującej treści: „Komisja Rewizyjna zgodnie z planem pracy komisji dokona sprawdzenia funduszy sołeckich w terminie ustalonym przez członków komisji”.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski podsumowując debatę poinformował, że zasady wypracowane są dobrymi, cennymi uwagami.

Wójt Gminy M. Przysiwek – podziękował za współpracę dotychczasową jak również pomimo, że są drobne niedociągnięcia w sprawie procedur zawartych w statucie sołectw, praca wszystkich sołtysów jest bardzo efektywna.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

- sprawa SAPARDU dobiega końca, nie jest jeszcze zatwierdzony, grozi Gminie, że zostanie rozwiązana umowa z powodu zmiany stawki jednostki. Aktualnie są już przygotowane pisma wyjaśniające tę sprawę.

- odbyło się spotkanie w sprawie obwodnicy dot. drogi Morzyczyn – Reptowo.

- odbyło się impreza z okazji 60 lecia edukacji wraz z oddaniem sali gimnastycznej w Kunowie, na którą zostali zaproszeni nauczyciele, którzy w latach dużo wcześniejszych nauczali w szkole.

- został złożony wniosek na dofinansowanie zakupu sprzętu do wyposażenia Sali gimnastycznej w Kunowie.

- projekt promenady został uznany jako najlepszy projekt.

- odbyło się spotkanie zorganizowane przez „WSPÓLNOTĘ” na którym Gmina Kobylanka została przedstawiona jako 18 miejsce w rankingu Gmin.

- został złożony wniosek na kwotę 130 000 zł na remont dwóch dróg: Cisewo do lasu i w Miedwiecku od torów do lasu. Drogi mają być wykonane technologią asfaltu emulsyjnego.

- Gmina uczestniczy w przedsięwzięciach prywatnych, polegających na zakupie materiałów na wykonanie kanalizacji (dot. m. Morzyczyn, Kobylanka ul. Jeziorna i Osiedle Zielone), poprzez taki sposób osoba, która zajmuje teren po byłym SKR wniósł do budżetu Gminy kwotę w wysokości 50 000 zł.

- podpisana została umowa w sprawie kredytów, zostały opublikowane zasady przydziału środków finansowych.

- po złożeniu dymisji przez sołtysa m. Reptowo ponownie mamy tego samego sołtysa P. J. Weidemana.

- została w trybie pilnym dokonana przebudowa kotłowni w ZSP Reptowo z olejowej na gazową.

- wykonawca okien w ZSP Reptowo po stwierdzeniu nieprawidłowości nie wyraża zgody na przystąpienie do naprawy pogwarancyjnej. Środki pozostawione jako gwarancja są to środki bardzo małe i za które nie dokona się poprawek.

- aktualnie trwają bardzo duże roboty budowlane przy świetlicy w Reptowie.

- zaplanowane zostało odnowienie cmentarza w Cisewie.

- w Kunowie został zrobiony zbiornik p.poż, zostanie wykonane ogrodzenie z przęseł, które już są, natomiast słupki zostaną wykonane przez strażaków natomiast robocizna zostanie wykonana w czynie społecznym.

- elektrykowi zostało zlecone wykonanie pomiarów odgromowych oraz pomiarów elektrycznych dla niektórych obiektów gminnych.

- zostanie już dokonana przebudowa linii wysokich napięć przy Urzędzie Gminy.

- sprawa wykonania placu zgody już została pozytywnie załatwiona z P. Adamczyk.

- w zakresie robót drogowych, które się odbywają na ul. Szkolnej w Kobylance przewidziane jest wykonanie parkingu.

- sprawa oświetlenia ulicznego – poprawy będą dokonywane z chwilą zamontowania wszystkich lamp w miejscowościach.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

- wpłynęła analiza oświadczeń majątkowych, która będzie przedstawiona na następnej sesji.

- debata nt. funkcjonowania GOK i biblioteki odbędzie się na następnej sesji.

- prośba aby do końca roku zostały opracowane sprawozdania z działalności komisji oraz opracowane plany pracy komisji na rok 2006, jak również prośba została skierowana do przewodniczących komisji aby powoli przygotowywali sprawozdania z działalności komisji w okresie całej kadencji.

- wszyscy radni zostali zaproszeni na uroczystość z okazji 11 listopada, która ma się odbyć w dniu 9 listopada o godz. 18.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 6

Interpelacje i zapytania.

Radna I. Rybarczyk –

„Mieszkańcy z Osiedla Zielonego i Sosnowego otrzymują materiały na wykonanie kanalizacji do domu, czy do posesji? W takim przypadku co z opłatą?

Co z drogami na osiedlach?

Czy będzie oświetlenie w Kobylance?

Czy wybory dotyczące poddania się do dymisji sołtysa m. Reptowo poniosły jakieś koszty, jeśli tak to jakie?”

Salę posiedzeń opuścił radny J. Kowaliński. Ilość biorących udział w sesji 14 radnych.

Radny M. Wojciechowski –

„ Sprawa zatrudnienie strażnika Gminnego?

Godziny pracy Urzędu Poczty w Kobylance są niedogodne dla mieszkańców.

Co z pracownikami komunalnymi, czy dalej będą zatrudnieni?

Czy jest możliwość wykonania remontu w GOK ? (dot. pęknięcia ściany)”.

Radna M. Dąbrowska –

”Czy będzie naprawiany dach w GOK?

Czy w Kunowie będzie robione boisko?

W jakim terminie będzie zrywany asfalt na drodze w Kunowie?

Czy darowizna została przekazana na Zespół „ZORZA”?

Czy można wykonać drogę polną w Kunowie?

Czy jest możliwość postawienia lampy na skrzyżowaniu?”

Rada D. Bęś –

„Czy przy modernizacji jest planowane wykonanie lamp przy ul. Słonecznej?”

Radny K. Kleinowski –

„W jakim terminie będą wykonywane dodatkowe lampy?”

Radny J. Siwiec –

„Co jest robione w temacie bardzo dużego spadku napięć w Kunowie?”

Radny W. Michalski –

„Czy osoba która jest zainteresowana kupnem lampy na własny koszt może ją postawić?”

Radny B. Tomoń -

„Czy trzy słupy znajdujące się na rogu ul. Sosnowej a ul. Oświaty będą podłączone?

Czy będą funkcjonowali pracownicy komunalni?

Czy nie można zatrudnić kogoś w celu pilnowania porządku na promenadzie?”

Radny W. Michalski –

„Czy można zmusić właściciela firmy z materiałami budowlanymi w Morzyczynie aby naprawił asfalt, który został uszkodzony przez ciężkie samochody?”

Radna I. Rybarczyk –

„Co z budynkiem po byłym SKR przy ul. Szczecińskiej w Kobylance?”

Radna M. Szyndlarewicz –

„Co się dzieje z remontem budynku socjalnego ?”

Radny W. Michalski –

„Co się dzieje z SKR (na górce)?”

Radny L. Huber –

„Czy została zakończona sprawa Państwa Wieczorek?”

Czy są płacone podatki przez NETTO?

Jaki jest koszt płotu przy ZSP w Reptowie?

Jest 19 drzew do wycięcia w Reptowie, kto będzie dokonywał wycinki drzew?’

Radny D. Zagrodzki –

„na dzisiejszej sesji miała być prezentacja promenady jak wiemy już jej nie będzie, czy na następnej sesji odbędzie się prezentacja promenady?

Ad. 7

Podjęcie uchwały w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 242/05/.

Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały i autopoprawkę wraz z uzasadnieniem /zał. 9/.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów powyższy projekt opiniuje pozytywnie.

Rady L. Huber –kwestionuje w sprawie złej formy przygotowania powyższej uchwały, jak również prosi o wyjaśnienie na co zostanie przeznaczona kwota w wysokości 22 932 zł.

Wójt Gminy – za kwotę 22 932 zł zostanie wykonana inwestycja polegająca na wykonaniu centralnego ogrzewania (zakup elementów grzewczych na szkołę i remizę strażacką).

Radny L. Huber – poprawa dachu w ZSP Rentowo za kwotę 29 280 zł – tę inwestycję powinien wykonać wykonawca w okresie gwarancyjnym.

Wójt Gminy – poinformował, że wykonawca odmówił poprawienie prac wykonanych na dachu i z tego powodu musi być wszczęta procedura wobec niesolidnego wykonawcy.

Radny L. Huber – zbiornik p.poż. – jaki to zbiornik?

Radny I. Siwiec – jest to zbiornik odkryty.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-13, przeciw-1, wstrzymał się – 0 /głosowanie imienne zał. nr 10/ – uchwałę nr XXXVII/230/05 w sprawie zmian w budżecie Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał .nr 11/.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 243/05/

Wójt Gminy przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 12/ informując, że powyższa uchwała jest to uregulowanie spraw dotyczących gruntu w m. Wielichówko na którym powstał plac zabaw. Koszt tego gruntu to 2 000 zł /w tej sprawie zostało spisane porozumienie/.

Komisja Rozwoju Gospodarczego i Finansów powyższy projekt opiniuje pozytywnie.

Radny L. Huber zgłosił, aby podczas sesji został udostępniony protokół KRGiF z posiedzenia, które odbyło się w dniu 27.10.2005 r. tzn. 30 min przed sesją.

Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski odczytał § 67 Statutu Gminy dotyczący udostępniania protokołów z posiedzeń komisji, który mówi min., że protokoły są udostępniane po zatwierdzeniu przez komisję na kolejnym posiedzeniu.

Rada Gminy w obecności 14 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-13, przeciw- 1, wstrzymał się –o /głosowanie imienne zał. nr 13/ - uchwałę Nr XXXVII/231/05 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /zał. nr 14/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie umorzenia wierzytelności Gminy Kobylanka /projekt nr 241/05/.

Wójt Gminy M. Przysiwek przedstawił projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 15/.

Sprawa powstała z powodu nieznajomości prawa przez jedną z mieszkanek Cisewa. Sprawa dotyczy wycinki drzew, która została zgłoszona do Prokuratury. Na wycinkę każdy zainteresowany powinien mieś oddzielną decyzję i koszt wycinki dotyczący powyższej osoby to ok. 50.000 zł. Z racji na to, że jest to osoba starsza, utrzymująca się z niskiej emerytury należałoby pomóc. Kwota jest kwotą nie do ściągnięcia. Jest jeden ale bardzo straszny sposób taki, że można osobę wywłaszczyć z lokalu, który ona zajmuje.

Radny M. Wojciechowski – przedstawił opinię z posiedzenia Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów – KRGiF wnioskuje o umorzenie do kwoty 200 zł ale jednocześnie wnioskuje o symboliczne ukaranie.

Radna M. Szyndlarewicz – proponuje aby rozważyć możliwość podzielenia gruntów a tym samym zabezpieczając się. Natomiast tworząc umorzenia dla osób starszych na pewno w jakimś stopniu otwieramy drogę dla tych osób.

Wniosek dotyczący wpłaty górnej granicy 1%, za przyjęciem wniosku – 11, przeciw-1, wstrzymał się -2, przy 14 obecnych podczas głosowania /wynik głosowania imiennego zał. 16/. Wniosek został przyjęty.

W związku z powyższym § 1 w/w uchwały otrzymuje brzmienie: „Wyraża się zgodę na umorzenie należności Pani Krystyny Ciwińskiej wobec Gminy Kobylanka, w wysokości 99 % od kwoty 52.403,63 zł (pięćdziesiąt dwa tysiące czterysta trzy, 63/100 zł), wynikającej z decyzji znak OŚ. 6137/2/04 z dnia 21 czerwca 2005 r. ”

Została ogłoszona 5 min. przerwa.

Aktualnie salę posiedzeń opuściła radna D. Bęś, radny K. Kleinowski i radny D. Zagrodzki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 11.

Rada Gminy w obecności 11 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-9, przeciw- 1, wstrzymał się-1 /wynik głosowania imiennego zał. nr 17/ – podjęła uchwałę Nr XXXVII/232/05 w sprawie umorzenia wierzytelności Gminy Kobylanka /zał. nr 18/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie uchwalenia Gminnej Strategii Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2005 - 2010 /projekt nr 240/05/.

Kierownik Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej P. Romana Karpińska przedstawiła Gminną Strategię Rozwiązywania Problemów Społecznych na lata 2005 – 2010 oraz poinformowała radnych, że opracowanie Gminnej Strategii jest to wymóg, który wynika z ustawy /zał. 19/.

Przewodnicząca Komisji ds. Społecznych M. Szyndlarewicz zgłosiła poprawki w postaci zmienionych dwóch ostatnich stron tj. Plan działań w zakresie rozwiązywania problemów społecznych , które zostały dostarczone na sesji oraz zgłosiła poprawki dot.

- str. 6 – aby pkt. a miał następujące brzmienie: „ubóstwo, występuje w 70 rodzinach”,

- str. 7 – aby ostatnie zdanie miało następujące brzmienie: „Głównym celem działania w walce z bezrobociem jest aktywizacja, poprzez szkolenia zawodowe osób posiadające niskie kwalifikacje, w celu umożliwienia danej grupie społecznej uzyskanie pracy”,

- str. 8 – aby wykreślić zapis „ Aby te zdania były osiągnięte i przyniosły oczekiwane efekty niezbędna jest współpraca władz samorządowych, Powiatowych Centrum Pomocy Rodzinie, Ośrodka Pomocy Społecznej, organizacji pozarządowych i stowarzyszeń”.

Aktualnie na posiedzenie przybył radny D. Zagrodzki. Ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 12.

Wójt Gminy poinformował, że dokument w/w powinien uwzględniać zakres zadań oraz podmioty, osoby odpowiedzialne.

Na podsumowanie dyskusji został przyjęty wniosek w sprawie powołania komisji do opracowania strategii utworzonej z przedstawicieli organizacji, instytucji działających na terenie gminy a zajmujących się sprawami społecznymi.

Po dyskusji Wójt Gminy wycofał powyższy projekt uchwały do ponownego przygotowania.

Ad. 11

Odpowiedzi na interpelacje i zapytania.

Na złożone zapytania odpowiedzi udzielił Wójt Gminy M. Przysiwek:

- zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk – mieszkańcy z Osiedla Zielonego i Sosnowego otrzymują materiały na wykonanie kanalizacji do domu, czy do posesji? W takim przypadku co z opłatą? – mieszkańców obowiązuje opłata przyłączeniowa w części.

Co z drogami na osiedlach? – drogi prywatne na osiedlach będą drogami gminnymi.

Czy będzie oświetlenie w Kobylance? – oświetlenie zostanie wykonane na dniach.

Czy wybory dotyczące poddania się do dymisji sołtysa m. Reptowo poniosły jakieś koszty, jeśli tak to jakie? – koszty były minimalne m.in. opłaty pocztowe ale obciążyć nie można.

Salę posiedzeń opuścił radny J. Kowaliński. Ilość biorących udział w sesji 14 radnych.

- zapytanie złożone przez radnego M. Wojciechowskiego –

Sprawa zatrudnienie strażnika Gminnego? – aktualnie złożonych jest 8 ofert, w ciągu tygodnia zostanie rozstrzygnięty konkurs.

Godziny pracy poczty w Kobylance są niedogodne dla mieszkańców – zostanie skierowane pismo w sprawie funkcjonowania Urzędu Poczty w soboty.

Co z pracownikami komunalnymi, czy dalej będą zatrudnieni? – pracownicy będą zatrudnieni, w chwili obecnej są na urlopach.

Czy jest możliwość wykonania remontu w GOK ? (dot. pęknięcia ściany) – prace dotyczące naprawy ściany będą realizowane.

- zapytanie złożone przez radną M. Dąbrowską –

Czy będzie naprawiany dach w GOK? – prace na dachu już zostały wykonane.

Czy w Kunowie będzie robione boisko – myślę, że aktualnie nie, gdyż Kunowo ma szkolne boisko.

W jakim terminie będzie zrywany asfalt na drodze w Kunowie? – myślę, że po wykonaniu kanalizacji.

Czy darowizna została przekazana na Zespół „ZORZA”? – nie wiem czy darowizna wpłynęła.

Czy można wykonać drogę polną w Kunowie? – przy realizacji budżetu zostanie wzięta pod uwagę droga w Kunowie.

Czy jest możliwość postawienia lampy na skrzyżowaniu? – jest to droga powiatowa, zostanie wystosowane pismo w tej sprawie.

- zapytanie złożone przez radną D. Bęś –

Czy przy modernizacji jest planowane wykonanie lamp przy ul. Słonecznej? – jeśli są słupy to lampy zostaną zamontowane, a jeśli nie to musimy czekać gdyż na postawienie nowych słupów Gmina musi uzyskać pozwolenie.

-zapytanie złożone przez radnego K. Kleinowskiego –

W jakim terminie będą wykonywane dodatkowe lampy? – z chwilą zakończenia montowania nowych lamp zostanie podjęta decyzja o dodatkowych lampach.

- zapytanie złożone przez radnego J. Siwiec –

Co jest robione w temacie bardzo dużego spadku napięć w Kunowie? – sprawa będzie rozpatrywana z chwilą przebudowy linii wysokich napięć przy Urzędzie Gminy .

- zapytanie złożone przez radnego W. Michalskiego –

Czy osoba która jest zainteresowana kupnem lampy na własny koszt może ją postawić? – na postawienie lampy musi być uzyskana pozwolenie.

- zapytanie złożone przez radnego B. Tomonia -

Czy trzy słupy znajdujące się na rogu ul. Sosnowej a ul. Oświaty będą podłączone? - jeśli są słupy to lampy zostaną zamontowane a jeśli nie to musimy czekać gdyż na postawienie nowych słupów Gmina musi uzyskać pozwolenie.

Czy będą funkcjonowali pracownicy komunalni? – tak.

Czy nie można zatrudnić kogoś w celu pilnowania porządku na promenadzie? – myślę, że to dobry pomysł.

- zapytanie złożone przez radnego W. Michalskiego –

Czy można zmusić właściciela firmy z materiałami budowlanymi w Morzyczynie aby naprawił asfalt, który został uszkodzony przez ciężkie samochody? – do właściciela firmy zostanie wystosowane pismo w sprawie naprawienia nawierzchni.

- zapytanie złożone przez radną I. Rybarczyk –

Co z budynkiem po byłym SKR przy ul. Szczecińskiej w Kobylance? – sprawa została zlecona dla P. Lipczyńskiego niby za małe koszty, a w sumie okazuje się, że długi termin realizacji i wysokie koszty.

- zapytanie złożone przez radną M. Szyndlarewicz –

Co się dzieje z remontem budynku socjalnego w Reptowie ? - myślę, że na wiosnę, aktualnie brak projektu.

- zapytanie złożone przez radnego W. Michalskiego –

Co się dzieje z SKR (na górce)? – aktualnie są przygotowywane dokumenty przeznaczające obiekt do sprzedaży.

- zapytanie złożone prze radny L. Hubera –

Czy została zakończona sprawa Państwa Wieczorek? – sprawa została zakończona do aktu notarialnego został spisany aneks.

Czy są płacone podatki przez NETTO? – tak są płacone.

Jaki jest koszt płotu przy ZSP w Reptowie? – zakup materiałów w hurtowni materiałów budowlanych w Kobylance, koszt uzgodniony ok. 2 000 zł.

Jest 19 drzew do wycięcia w Reptowie, kto będzie dokonywał wycinki drzew? – sprawa wycinki drzew to nie kompetencja Gminy, do chwili obecnej nie było zgłoszenia od sołtysa.

- zapytanie złożone przez radnego D. Zagrodzki –

Na dzisiejszej sesji miała być prezentacja promenady jak wiemy już jej nie będzie, czy na następnej sesji odbędzie się prezentacja promenady? – prezentacja projektu promenady odbędzie się z chwilą opracowania ważnych szczegółów.

Ad. 12

Wolne wnioski.

Radny D. Zagrodzki – wnioskuje o wycofanie się z umowy dzierżawy dotyczy terenu przy krzyżu w Morzyczynie.

Radna M. Szyndlarewicz – poinformowała wszystkich radnych o otrzymaniu Certyfikatu „SZKOŁA z KLASĄ ” przez ZSP w Reptowie.

Radna I. Rybarczyk – wnioskuje aby porozumienie spisane pomiędzy Gminą a GDDKiA był uszczegółowiony: terminowo, kwotowo oraz opisany dokładny zakres prac jak również wnioskuje aby zaplanować środki finansowe chociaż na jedną z dróg gminnych.

Radny W. Michalski – pewna grupa żeglarzy zwraca się z prośbą o przejście pod nasze gminne logo.

Radny L. Huber – wnioskuje o spisanie porozumienia pomiędzy Gminą a Generalną Dyrekcją Dróg Krajowych i Autostrad w Szczecinie w jak najszybszym terminie.

Ad. 13

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski o godz. 16 zamknął XXXVII sesję Rady Gminy.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:45

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:45