Logo BIP
Herb
Biuletyn Informacji Publicznej
Urzędu Gminy w Kobylance

Wyszukiwanie zaawansowane

Menu przedmiotowe

BOI

Tagi

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/05 z dnia 24.11.2005 r.

PROTOKÓŁ Nr XXXVIII/05
z sesji Rady Gminy Kobylanka
odbytej w dniu 24.XI.2005 r.

Przewodniczący Rady Gminy Andrzej Kaszubski o godzinie 9 otworzył sesję i po powitaniu radnych i gości oświadczył, iż zgodnie z listą obecności aktualnie w posiedzeniu uczestniczy 9 radnych, co wobec ustawowego składu Rady wynoszącego 15 osób stanowi quorum pozwalające na podejmowanie prawomocnych decyzji – lista obecności radnych oraz gości stanowi załączniki nr 1 i 2 do nin. protokołu.

W tym momencie na salę obrad przybyli radni Waldemar Michalski i Zbigniew Drohomirecki. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu – 11.

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek zgłosił wniosek w sprawie przyjęcia do porządku obrad dwóch projektów uchwał: nr 253/05 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy oraz nr 252/05 w sprawie zbycia nieruchomości.

Przewodniczący A. Kaszubski poddał pod głosowanie powyższy wniosek wraz z przyjęciem projektu uchwały nr 253/05 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy jako pkt. 9, a projekt uchwały nr 252/05 w sprawie zbycia nieruchomości jako pkt. 10 do porządku obrad.

Powyższy wniosek został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych /głosowanie imienne załącznik nr 3/.

Przewodniczący A. Kaszubski poinformował, że z uwagi na fakt, że na sesję przybyli przedstawiciele Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad została otwarta dyskusja w sprawie wykupu i przekazania na rzecz GDDKiA nieruchomości w Motańcu.

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek poinformował, że odbyły się negocjacje w obecności Pana Dyrektora GDDKiA oraz Pani Pilipczuk – przedstawiciel GDDKiA z osobą, która chce sprzedać nieruchomość w Motańcu. Dlatego należy sprawę formalnie przeprowadzić.

Zastępca Dyrektora GDDKiA Pani Pilipczuk przedstawiła, że budowa obwodnicy jest współfinansowana z funduszy unijnych. Dlatego GDDKiA może zapłacić Gminie za nieruchomość w Motańcu tylko kwotę o której mówi wycena. W zamian za pomoc z Gminy, GDDKiA zobowiązuje się wykonać roboty drogowe na rzecz gminy. Postanowiła, że zakres robót w chwili obecnej trudno przedstawić.

Radna Danuta Bęś – jaką będziemy mieli gwarancje na wykonanie robót.

Zastępca Dyrektora GDDKiA P. Pilipczuk – zostanie podpisane porozumienie z gminą dotyczące zakresu prac, które zrekompensuje różnicę powstałą przy zakupie przez Gminę nieruchomości.

Ad.2

Zatwierdzenie protokołu z sesji Rady Gminy z dnia 27 października 2005 r.

Radna Irena Rybarczyk zgłosiła poprawkę do protokołu, która dotyczy str. 5, pkt. 4, wers 7 i 8 od dołu – po dokonaniu poprawki zapis otrzymuje brzmienie: ” elektrykowi zostało zlecone wykonanie pomiarów odgromowych oraz pomiarów elektrycznych dla niektórych obiektów gminnych.”

Radna Maria Dąbrowska – zgłosiła poprawkę, która dotyczy str. 3, wers 7 od góry – po dokonaniu poprawki zapis otrzymuje brzmienie: „ 1 560,66 zł.”.

Radna Danuta Bęś – zgłosiła poprawkę na str. 6, sprawa dotyczyła modernizacji lamp a nie 1 lampy.

Po wniesionych poprawkach powyższy protokół został przyjęty jednogłośnie w obecności 11 radnych /głosowanie imienne zał. 4/.

Została ogłoszona przerwa 5 min.

W tym momencie na posiedzenie przybyli radni: Lesław Huber i Ireneusz Siwiec. Aktualna ilość radnych biorących udział w posiedzeniu 13.

Ad. 3

Debata na temat funkcjonowania Gminnego Ośrodka Kultury i Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance.

Kierownik Gminnej Biblioteki Publicznej w Kobylance Piotr Rybarczyk przedstawił sprawozdanie z działalności w latach 2004 – 2005, które stanowi załącznik nr 5.

Również poruszony został temat utworzenia nowego miejsca do przechowywania rzadko wypożyczanego księgozbioru. Poinformował, że utworzenie takiego archiwum jest możliwe w pomieszczeniu znajdującym się w GOK-u nad kuchnią. Utworzenie takiego archiwum to koszt ok. 1.200 zł (zakup regałów, opłata za zużytą energię).

Radny Krzysztof Kleinowski – jak z kasą?

Kierownik Biblioteki P. Rybarczyk – nie jest ich mało, jest możliwość zakupu nowości, jest już dobrze.

Przewodniczący Rady A. Kaszubski – czy była robiona analiza z dyrektorami szkół w sprawie zapotrzebowania na księgozbiór?

Kierownik Biblioteki P. Rybarczyk – analiza z dyrektorami szkół nie była robiona. Ja obserwuję zapotrzebowanie jakie jest widoczne u czytelników.

Przewodniczący Rady A. Kaszubski – wnioskuje aby jednak analizę zapotrzebowania na księgozbiór dokonać z dyrektorami szkół.

Radna Irena Rybarczyk poinformowała, że książki powinny być w zasięgu czytelnika, a nie tytuł, który przez czytelnika zostanie odczytany z katalogu.

Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance Maciej Szeliga przedstawił sprawozdanie z działalności GOK-u, co stanowi zał. nr 6. Radny Krzysztof Kleinowski –czy zajęcia karate są dla dorosłych czy też dla dzieci?

Dyrektor GOK-u – są to zajęcia, gdzie spotyka się grupa dorosła bez instruktora za dokonaniem drobnych wpłat.

Radna Irena Rybarczyk – proponuje aby na powyższe zajęcia wykorzystać sale gimnastyczne. Natomiast GOK powinien bardziej wyjść z ofertą dla młodzieży przesiadującej na przystankach bądź na cmentarzu.

Dyrektor GOK-u poinformował, że w okresie letnim będzie uruchomiony bezpłatnie kort tenisowy. Sprawa rozreklamowania dotycząca funkcjonowania GOK-u odbyła się przekazaniem ofert do szkół jak również zostanie umieszczona oferta na stronie internetowej.

Radny Krzysztof Kleinowski –może zakupić stół bilardowy?

Radny Marcin Wojciechowski – Co z zajęciami w okresie ferii zimowych? Kto wykonuje prace konserwatorskie?

Dyrektor GOK-u – zajęcia w okresie ferii będą się odbywały planowo, natomiast w okresie letnim część zajęć zostanie zawieszona jak wcześniej już wspomniałem zostanie uruchomiony bezpłatnie kort tenisowy. W ustaleniach z Wójtem Gminy prace konserwatorskie będzie wykonywał konserwator z Urzędu Gminy, natomiast materiały potrzebne do dokonania określonej naprawy będą kupowane przez GOK.

Radny Zbigniew Drohomirecki – uważam, że GOK powinien funkcjonować dla młodzieży starszej.

Przewodniczący Rady A. Kaszubski – GOK powinien pełnić rolę inną niż zwykłą opiekę nad dziećmi.

Radny Dariusz Zagrodzki – czy z GCI, Biblioteką i OSP zostały spisane porozumienia w sprawie m.in. energii elektrycznej, wody. Jeśli nie to takie porozumienia powinny być spisane do końca roku.

Dyrektor GOK-u – porozumienie z biblioteką już jest podpisane, natomiast z OSP i GCI jest w trakcie podpisywania.

Wójt Gminy M. Przysiwek – mamy pewne zwycięstwo. Została ustalona misja i tak w tej chwili to funkcjonuje. Dokonała się pewna restrukturyzacja dotycząca zatrudnienia, co zostało związane m.in. ze zmianą ogrzewania Zostały zmniejszone etaty, aktualnie jest 2 ½ etatu, w tym ¼ to etat w GCI - sprzątanie.

Misja jaka jest pełniona przez te kilka miesięcy jest realizowana w dobrym kierunku.

Przewodniczący Rady A. Kaszubski – wykorzystanie budynku GOK-u jest 100 %, większość zajęć, które się odbywają są zajęciami ponad standardowymi o czym świadczy program i poziom zajęć. Osoby, które chcą się rozwijać nie muszą korzystać z instytucji kulturalnych będących na terenie Szczecina bądź Stargardu, gdyż w GOK-u odbywają się zajęcia kulturowo twórcze.

Podsumowując dyskusję należy kontynuować dalej rozwój GOK w tym kierunku, rozwijać jeszcze lepiej podnosząc poziom.

Ad. 4

Informacja o bieżącej pracy Wójta Gminy i działalności Urzędu Gminy w Kobylance.

Informację przedstawił Wójt Gminy M. Przysiwek:

- zostało umieszczone na BIP ogłoszenie w sprawie wykonania prac budowlanych dotyczących inwestycji Promenada;

- odbyły się prace nad przygotowaniem projektu budżetu Gminy Kobylanka na 2006 rok;

- odbyły się rozmowy w sprawie wykonania drogi Morzyczyn – Reptowo o szerokości 6 m;

- w świetlicy w Motańcu i w Niedźwiedziu trwają prace wykończeniowe, planowane zakończenie prac w Motańcu styczeń 2006 r. , natomiast świetlica w Niedźwiedziu – wiosna 2006 r.

- odbył się konkurs na wybór ofert na stanowisko strażnika gminnego. W wyniku konkursu nie został dokonany wybór z przyczyn np. nie posiadania prawa jazdy przez osoby ubiegające się o to stanowisko;

- zostało już wykonane przestawienie słupa wysokiego napięcia znajdującego się przy Urzędzie Gminy;

- realizowane są prace kanalizacyjne przy ul Jeziornej w Kobylance przy współpracy Urzędu Gminy (poprzez zakup materiałów przez Gminę) z podmiotami - właścicielami pobliskich terenów;

- zostały dokonane ostateczne działania dotyczące Osiedla Zielonego polegające na przejęciu sieci kanalizacyjnej na własność przez Gminę. Zostanie podłączona sieć kanalizacyjna o dł. 50 m, na którą wykonywana jest dokumentacja. Informacja jaka była podana wcześniej przez P. Maćkowiaka, że dokumentacja jest już zrobiona była informacją nieprawdziwą.

- została ustalona wstępna decyzja w sprawie postawienia przystanków murowanych;

- sprawa mieszkanki Pani Wasilewskiej zostanie pozytywnie załatwiona z chwilą wyrażenia zgody przez P. I. Rybarczyk na przejście (wykonanie wykopu) na podwórzu;

- zostanie wykonany projekt w sprawie przebudowy całej ul. Szczecińskiej w Kobylance do końca stycznia;

- powstał problem w sprawie przesunięcia o 80 cm świetlicy w Jęczydole, gdyż odległość od granicy działki jest niezgodna z przepisami. Pomimo starań uzyskania zgody od sąsiada nie przyniosło to rezultatu pozytywnego;

- sprawa „Wieńca Zgody” przebudowa została dokonana bez udziału P. Barbary Adamczyk;

- sprawa gruntów dzierżawionych przez P. Latkowskiego została zakończona sądownie, grunt już jest przeznaczony do sprzedaży;

- został ustalony koszt wykonania bramy wjazdowej i ogrodzenia Szkoły w Reptowie na kwotę 5 000 zł.;

- został źle wykonany remont dachu w ZSP w Reptowie, w związku z tym na wiosnę zaplanowane jest dokonanie poprawek na cieknącym dachu. W chwili gdy zostanie dokonana naprawa, Urząd Gminy wystąpi do Sądu w sprawie uzyskania odszkodowania od firmy, która wadliwie wykonała roboty budowlane;

- został zakończony remont kotłowni w ZSP w Reptowie;

- w ZSP w Reptowie w każdej klasie można korzystać z Internetu;

- w ZSP w Reptowie została wykonana sala komputerowa wyposażona w najnowocześniejsze komputery, które zostały przekazane z Ministerstwa;

- został sporządzony protokół, ale jeszcze nie podpisany w sprawie przejęcia sieci kanalizacyjnej i wodociągowej (dotyczy osiedla w kierunku Bielkowa jak również innych osiedli będących na terenie Gminy);

- Szkoła Podstawowa w Kunowie otrzymała dofinansowanie na wyposażenie nowej sali gimnastycznej;

- został wykonany zbiornik p.poż. w Kunowie wraz z ogrodzeniem ( do ogrodzenia zostały wykorzystane elementy, które znajdowały się na terenie Urzędu);

Sołtys m. Kunowo Ireneusz Siwiec złożył podziękowanie wszystkim, którzy się przyczynili do wykonania powyższego zadania, jak również zostały przekazane podziękowania dla OSP w Bielkowie za użyczenie agregatu.

- został przedstawiony problem jaki powstał z chwilą wykonania remontu ul. Szkolnej polegający na obniżeniu się wcześniej wykonanego ogrodzenia przy Szkole Podstawowej w Kobylance. Wójt poinformował, że w przyszłości należałoby ten problem naprawić.

Ad. 5

Informacja o bieżącej działalności Przewodniczącego Rady Gminy w Kobylance.

Informację przedstawił Przewodniczący Rady Gminy A. Kaszubski:

- budżet Gminy Kobylanka na 2006 r. został przekazany przez Wójta Gminy w ustawowym terminie do dnia 15.11.2005 r.;

- budżet Gminy Kobylanka na 2006 r. został przekazany podczas sesji wszystkim Radnym obecnym na posiedzeniu wraz z pismem informującym, że do dnia 15.12. 2005 r. należy składać wnioski, uwagi dotyczące projektu budżetu. Uwagi i wnioski należy składać w Biurze Rady.

- została udzielona informacja, że w grudniu planowana jest tylko jedna sesja, która odbędzie się w dniu 29.12.2005 r.;

- komisje zostały powiadomione aby do 15.12.2005 r. przygotowały sprawozdania z działalności komisji za 2005 r. oraz plany pracy komisji na 2006 r.;

Ad. 6

Analiza oświadczeń majątkowych.

Przewodniczący Rady Gminy poinformował, że analiza oświadczeń majątkowych dokonana przez Urząd Skarbowy wpłynęła do Urzędu Gminy.

W związku z powyższym na sesji została przedstawiona analiza oświadczeń majątkowych wszystkich radnych, którzy złożyli oświadczenia /zał. nr 7/.

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Ad. 7

Interpelacje i zapytania.

Radny Ireneusz Siwiec – „Czy są zamierzenia odnośnie postawienia transformatora w Kunowie?”

Radny Waldemar Michalski – ponownie złożył zapytanie w sprawie naprawy drogi przy Hurtowni Budowlanej w Morzyczynie „FRAMBUD”.

Radny Krzysztof Kleinowski – „Czy w okresie ferii zimowych można zorganizować funkcjonowanie świetlicy dla dzieci?”

Radny Marcin Wojciechowski – „Czy zostało pismo wysłane do Urzędu Pocztowego w sprawie zmiany godzin funkcjonowania poczty?”

Radna Maria Dąbrowska - „Jak przedstawia się sprawa związana z kanalizacją i gazyfikacją dla Kunowa?” ,

„Kiedy odbędzie się spotkanie mieszkańców z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad?”,

„ Czy można prosić o jednego pracownika do prac porządkowych?”

Radny Zbigniew Drohomirecki – „Czy mieszkańcy Niedźwiedzia mogą się podłączyć do gazociągu?”,

„ Co zostało załatwione z nieczystościami wielkogabarytowymi?”

Radna Irena Rybarczyk – „Jaki jest zakres prac przy ul. Szkolnej w Kobylance?”

Radna Maria Dąbrowska – „Sprawa drogi koło krzyża w Kunowie – odcinek przy Zakładzie Kamieniarskim, czy nie można zmusić właściciela zakładu o naprawienie drogi?”

Radny Marcin Wojciechowski – rozszerzył zapytanie wcześniej zgłoszone przez Radną I. Rybarczyk dot. zakresu robót na ul. Szkolnej na wysokości Szkoły Podstawowej w Kobylance?”

Radny Lesław Huber – „Czy Pani Ogonowska otrzymała już pieniądze?”,

„Czy poprzedni Dyrektor Gminnego Ośrodka Kultury jeszcze jest zatrudniony?”,

„Na jakim etapie jest porozumienie Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad z Gminą Kobylanka?”,

„Została dokonana wymiana kotłowni w ZSP w Reptowie – co się stało ze zbiornikami na paliwo, które zostały zdemontowane?”,

„Na drodze w Reptowie znajduje się ziemia, prośba jest aby ją wywieść.”

Radny Dariusz Zagrodzki poinformował, że otrzymał informację telefoniczną od jednego z mieszkańców Kobylanki o pracownikach i jednocześnie prosi o odpowiedź pisemną dotyczącą następujących zagadnień:

- pracownicy Urzędu Gminy rozpoczynają pracę o godz. 7.30 piciem kawy, a w ciągu dnia jeżdżą po gminie;

- Internet służy dla pracowników do ściągania informacji prywatnych i filmów pornograficznych,

- dlaczego ubiór pracowników jest nie stosowny.

Radny Bronisław Tomoń – „Czy odbyły się rozmowy odnośnie gazu w Morzyczynie.”

Została ogłoszona 10 min. przerwa.

Radna Danuta Bęś – „Czy zostały zakończone prace modernizacyjne w Morzyczynie.? Czy na ul. Słonecznej zostaną wykonane lampy”.

Ad. 8

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /projekt nr 251/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem /zał nr 8 / oraz przedstawił zmianę w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa zał. nr 1 do projektu uchwały, który otrzymuje brzmienie „ w dziale 700 – Gospodarka mieszkaniowa, rozdziale 70005 – Gospodarka gruntami i nieruchomościami, § 0870 – Wpływy ze sprzedaży składników majątkowych o kwotę 185.000 zł” .

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił pozytywną opinię komisji.

Radny Lesław Huber poprosił o wyjaśnienie, dotyczy zał. nr 3, działu 700 - „ o jaką to nieruchomość chodzi?”

Skarbnik Gminy odpowiadając na powyższe zapytanie poinformował, że dotyczy uchwał, które będą rozpatrywane na dzisiejszej sesji w pkt. 9 i 10.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 12, przeciw- 1, wstrzymał się – 0 /głosowanie imienne zał. nr 9/ - uchwałę Nr XXXVIII/233/05 w sprawie zmiany budżetu Gminy Kobylanka na 2005 rok /zał. nr 10/.

Ad. 9

Podjęcie uchwały w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /projekt nr 253/05/.

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 11/ informując, że jest to zabezpieczenie inwestycji rządowej jaka przebiega przez Gminę Kobylanka.

Radny Lesław Huber – poprosił o dokładne określenie.

Wójt Gminy – „cel inwestycji rządowej wykonywany jest przez Generalną Dyrekcję Dróg Krajowych i Autostrad”.

Radny L. Huber – „jakie korzyści dla Gminy będą?”

Wójt Gminy – „jakby Pan uczestniczył w sesji od początku to by Pan wiedział”.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-11, przeciw-1, wstrzymał się- 1 /głosowanie imienne zał. nr 12 / - uchwałę Nr XXXVIII/234/05 w sprawie nabycia nieruchomości na mienie gminy /zał. nr 13/.

Ad. 10

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości /projekt nr 252/05/.

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 14/ informując, że podjęcie uchwały związane jest z celem budowy inwestycji rządowej.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 11, przeciw-1, wstrzymał się – 1 /głosowanie imienne zał. nr 15/ - uchwałę Nr XXXVIII/235/05 w sprawie zbycia nieruchomości /zał. nr 16/.

Ad. 11

Podjęcie uchwały w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego /projekt nr 246/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 17/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił pozytywną opinię komisji.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za- 12, przeciw-1, wstrzymał się -0 /głosowanie imienne zał. nr 18/ - uchwałę Nr XXXVIII/236/05 w sprawie zmiany uchwały w sprawie zaciągnięcia kredytu długoterminowego /zał. nr 19/.

Ad. 12

Podjęcie uchwały w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości /projekt nr 248/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk przedstawił powyższy projekt z autopoprawką /zał. nr 20/.

Uzasadnienie do projektów uchwał w sprawie stawek podatków i opłat lokalnych na 2006 rok stanowi zał. nr 21.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił pozytywną opinię komisji oraz zgłosił wniosek komisji dotyczący zmiany w § 1.1.2) a) mieszkalnych kwoty 0,56 zł od 1 m/2 pow. użytkowej na 0,55 zł od 1 m/2 pow. użytkowej.

Powyższy wniosek został przyjęty następująco: za-12, przeciw-0, wstrzymał się-1 /głosowanie imienne zał. nr 22/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych przyjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się – 1 /głosowanie imienne zał. nr 23/ - uchwałę Nr XXXVIII/237/05 w sprawie określenia stawek podatku od nieruchomości /zał. nr 24/.

Ad. 13

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych /projekt nr 249/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk przedstawił powyższy projekt wraz z uzasadnieniem /zał. nr 25/.

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił pozytywną opinię komisji informując, że stawki pozostają na poziomie zeszłego roku.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał. 26/ – uchwałę Nr XXXVIII/238/05 w sprawie określenia wysokości stawek podatku od środków transportowych /zał. nr 27/.

Ad. 14

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wysokości stawek oraz zasad poboru opłaty miejscowej /projekt nr 247/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk zgłosił wniosek w sprawie wycofania powyższego projektu uchwały /projekt uchwały zał. nr 28 , wniosek w sprawie wycofania uchwały zał. nr 29/

Ad. 15

Podjęcie uchwały w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego /projekt nr 250/05/.

Skarbnik Gminy Daniel Urbańczyk przedstawił powyższy projekt uchwały z autopoprawką oraz uzasadnieniem /zał. nr 30/.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw -0, wstrzymał się-1 /głosowanie imienne zał. nr 31/ - podjęła uchwałę Nr XXXVIII/239/05 w sprawie określenia wzorów formularzy deklaracji i informacji podatkowych w zakresie podatku od nieruchomości, rolnego, leśnego /zał. nr 32/

Ad. 16

Podjęcie uchwały w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /projekt nr 244/05/.

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 33/

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił opinię pozytywną komisji.

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę jednogłośnie /głosowanie imienne zał nr 34/ - uchwałę Nr XXXVIII/240/05 w sprawie zbycia nieruchomości stanowiących mienie gminy /zał. nr 35/.

Ad. 17

Podjęcie uchwały w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartość jednego punktu w zł dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance /projekt nr 245/05/

Wójt Gminy Mirosław Przysiwek przedstawił powyższy projekt uchwały wraz z uzasadnieniem /zał. nr 36/

Przewodniczący Komisji Rozwoju Gospodarczego i Finansów Dariusz Zagrodzki przedstawił opinię pozytywną komisji.

Radny Lesław Huber – „czy podjęcie uchwały o takiej treści spowoduje wzrost wynagrodzenia?”

Wójt Gminy – „podjęcie uchwały umożliwia umieszczenie pracowników w określonych „widełkach”, zgodnie z którymi ustalane jest wynagrodzenie.”

Rada Gminy w obecności 13 radnych podjęła uchwałę w następujący sposób: za-12, przeciw-0, wstrzymał się – 1 /głosowanie imienne zał. nr 37/ - uchwałę Nr XXXVIII/241/05 w sprawie ustalenia najniższego wynagrodzenia zasadniczego i wartość jednego punktu w zł dla pracowników Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance /zał. nr 38 /.

Ad. 18

Odpowiedzi na złożone interpelacje i zapytania.

Na złożone zapytania i interpelacje odpowiedzi udzielił Wójt Gminy Mirosław Przysiwek:

- zapytanie złożone przez radnego Ireneusza Siwiec – czy są zamierzenia odnośnie postawienia transformatora w Kunowie? – w tej sprawie odbyły się rozmowy, budowa nie będzie realizowana przez energetykę, chyba, że w chwili dołożenia części funduszy przez Gminę, które obecnie nie zostały zaplanowane. Może zostanie zawarte porozumienie.

- zapytanie złożone przez radnego Waldemara Michalskiego – sprawa naprawy drogi przy Hurtowni Budowlanej w Morzyczynie – odbyły się rozmowy ze Starostwem, Pan z Frambudu zobowiązał się, że naprawę wykona. Myślę, że naprawa zostanie wykonana z chwilą nakazu, które otrzyma od Starostwa.

- zapytanie złożone przez radnego Marcina Wojciechowskiego - sprawa funkcjonowania Urzędu Poczty w Kobylance – na pewno w tym miesiącu zostanie wysłane pismo do Urzędu;

- zapytanie złożone przez radną Marię Dąbrowską

– sprawa kanalizacji i gazyfikacji dla Kunowa – wykonanie gazu nie w tej kadencji, dopiero z chwilą przebudowy gazociągu, natomiast na wykonanie kanalizacji został złożony wniosek na uzyskanie środków z funduszu norweskiego.

- sprawa spotkania mieszkańców z przedstawicielami Generalnej Dyrekcji Dróg Krajowych i Autostrad – myślę, że wciągu miesiąca powinno się odbyć spotkanie;

- sprawa zatrudnienia pracownika do prac porządkowych – pracownika dla Kunowa niebędzie, są środki przydzielone na sołectwa proszę je wygospodarować.

- zapytanie złożone przez radnego Zbigniewa Drohomireckiego

- sprawa podłączenia się mieszkańców do gazociągu – do gazociągu wszyscy powinni się włączać;

- sprawa wywozu nieczystości wielkogabarytowych – jest to problem sołtysów, należy zgłaszać do sołtysów lub do Gminnego Ośrodka Pomocy Społecznej w Kobylance w celu rozdysponowania;

- zapytanie złożone przez radną Irenę Rybarczyk – sprawa zakresu prac na ul. Szkolnej w Kobylance – w miesiącu styczniu lub lutym projekty będą, jest planowane zrobienie chodnika po drugiej stronie;

- zapytanie złożone przez radną Marię Dąbrowską – sprawa naprawienia drogi w Kunowie odcinek przy Zakładzie Kamieniarskim – na naprawę drogi należy przeznaczyć w części środki finansowe przydzielone na sołectwo, w miarę możliwości gmina może w jakimś stopniu pomóc finansowo;

- zapytanie złożone przez radnego Lesława Hubera

– sprawa otrzymania pieniędzy przez Panią Ogonowską – Pani Ogonowska nie dostała pieniędzy;

- sprawa zatrudnienia byłego Dyrektora Gminnego Ośrodka Kultury w Kobylance – już dawno nie pracuje;

- sprawa zawarcia porozumienia Generalnej Dyrekcji dróg Krajowych i Autostrad a Gminą – będę negocjował w chwili powstawania porozumienia, wiem, że mam to zrobić zgodnie z prawem;

- sprawa pojemników zdemontowanych w kotłowni przy ZSP w Reptowie – dyrektor szkoły otrzymał polecenie na sprzedaż. Podobno zgłosił się doktor, który zakupił 1 szt. za 250 zł .

- sprawa drogi w Reptowie – dziwię się, że jest pytanie, zostało uzgodnione z Sołtysem, że będzie to zrobione przez Pana Sygułe, a koszt poniesie Gmina;

Na informację telefoniczną, którą otrzymał radny Dariusza Zagrodzkiego dotyczącą: rozpoczynania pracy przez urzędników o godz. 7.30 piciem kawy, jeżdżeniem po gminie, wykorzystywaniem Internetu do ściągania informacji prywatnych i filmów pornograficznych oraz niestosownego ubioru, jaki noszą pracownicy urzędu –

- odnośnie picia herbaty, bądź kawy, jest na to przepis, który mówi o przydziale napoju dla pracownika;

- odnośnie jeżdżenia pracowników po terenie gminy - tak jeżdżą, bo inaczej nie funkcjonowałby dobrze Urząd Gminy ;

- odnośnie komunikowania się pracowników przez Internet – to co zostało przez dziennikarza zaobserwowane po wglądzie do komputera jednej z pracownic urzędu, myślę, że jest to normalne mając w wykazie numery do urzędników, męża i instytucje, jestem z tego dumny.

- na zapytanie skierowane przez radnego Krzysztofa Kleinowskiego do Przewodniczącego Rady Gminy Andrzeja Kaszubskiego została udzielona odpowiedź w części przez Przewodniczącego Rady: odnośnie ferii zimowych nie wiem czy będą, nie wiem kto to będzie realizował, czy szkoły, czy organizacje pozarządowe. Ja nie jestem organem wykonawczym, ja nie wiem co Pan Wójt zadecyduje, z kim będzie w tej sprawie rozmawiał, kto to będzie realizował oraz w części przez Wójta Gminy : poinformował, że najprawdopodobniej ferie będą realizowane, myślę, że eksperyment z harcerzami zdał egzamin. Sprawa funkcjonowania świetlicy wiejskiej w Motańcu – myślę, że raz może dwa razy w tygodniu. Jest to dobra sprawa dla dzieci. Jestem przekonany, że świetlica dla dzieci w Motańcu za funkcjonuje.

- na zapytanie radnego Bronisława Tomonia - dotyczy przeprowadzonych rozmów w sprawie gazu w Morzyczynie – odbyło się spotkanie z mieszkańcami, na którym przedstawiono problem gazu. Rozmowy stanęły w miejscu do czasu przebudowy rur średniego ciśnienia, która jest związana z budową obwodnicy na terenie Gminy.

- na zapytanie złożone przez radna Danutę Bęś – sprawa lamp na ul. Słonecznej – tam gdzie znajdują się słupy będą wykonane oprawy, natomiast tam, gdzie słupów brak będą postawione nowe słupy z chwilą uzyskania pozwolenia, co wiąże się z wykonaniem całej dokumentacji m.in. projekty.

Ad. 19

Wolne wnioski

Radna Irena Rybarczyk – zgłosiła wniosek w sprawie ponownego rozpatrzenia zawarcia porozumienia w sprawie podłączenia się mieszkańców do kanalizacji - aby koszty związane z podłączeniem ujednolicić, aby były sprawiedliwe.

Ad. 20

Zamknięcie obrad.

Wobec zrealizowania porządku obrad Przewodniczący Rady Gminy Andrzej Kaszubski o godz. 13.45 zamknął XXXVIII sesję Rady Gminy.

Protokołowała:
Joanna Baszak
Przewodniczący Rady Gminy
Andrzej Kaszubski

Metadane - wyciąg z rejestru zmian

Osoba odpowiadająca za treść informacji

Adam Hendzel

Data wytworzenia:
21 wrz 2007

Osoba dodająca informacje

Adam Hendzel

Data publikacji:
21 wrz 2007, godz. 10:46

Osoba aktualizująca informacje

Adam Hendzel

Data aktualizacji:
21 wrz 2007, godz. 10:46