ZARZĄDZENIE NR 30/07 w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kobylance.
Zarządzenie Nr 30/07
Wójta Gminy w Kobylance
z dnia 9 maja 2007r.
w sprawie Regulaminu Organizacyjnego Urzędu Gminy w Kobylance.
Na podstawie art.33 ust.2 ustawy z dnia 8 marca 1990r. O samorządzie gminnym (Dz.U. z 2001r. Nr 142, poz 1591, z 2002. Nr 23 poz220, Nr 62 poz.558, Nr 113 poz.984, Nr 153 poz.1271, Nr 214 poz.1806, Nr 80 poz.717, Nr 162 poz. 1568; z 2004r. Nr 102 poz.1055, Nr 116 poz.1203, Nr 167 poz.1759; z 2005r. Nr 172, poz.1441, Nr 175 poz.1457 oraz z 2006r. Nr 17 poz.128, Nr 146 poz.1055 i Nr 181 poz.1337 oraz z 2007r. Nr 48 poz.327) – zarządzam co następuje:
§ 1.
Nadaje się Urzędowi Gminy w Kobylance Regulamin Organizacyjny w brzmieniu stanowiacym załącznik do niniejszego zarządzenia.
§ 2.
Traci moc zarządzenie nr 32/03 z dnia 26 maja 2003r. Wójta Gminy Kobylanka w sprawie nadania Regulaminu Organizacyjnego Urzędowi Gminy w Kobylance.
§ 3.
Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podjęcia.
Wójt Gminy
Andrzej Kaszubski
Załącznik do Zarządzenia Nr 30/07
Wójta Gminy Kobylanka
z dnia 09 maja 2007 r.
REGULAMIN ORGANIZACYJNY
URZĘDU GMINY W KOBYLANCE
Rozdział I POSTANOWIENIA OGÓLNE
§ 1.
Regulamin Organizacyjny Urzędu Gminy w Kobylance określa organizację i zasady funkcjonowania urzędu.
§ 2.
Ilekroć w Regulaminie jest mowa o :
- Gminie – należy przez to rozumieć Gminę Kobylanka,
- Urzędzie – należy przez to rozumieć Urząd Gminy w Kobylance,
- Radzie – należy przez to rozumieć Radę Gminy Kobylanka,
- Wójcie – należy przez to rozumieć Wójta Gminy Kobylanka,
- Zastępcy wójta – należy przez to rozumieć Z-ca Wójta Gminy Kobylanka,
- Sekretarzu – należy przez to rozumieć Sekretarza Gminy Kobylanka,
- Skarbniku – należy przez to rozumieć Skarbnika Gminy Kobylanka,
- Stanowiskach pracy należy przez to rozumieć samodzielne stanowiska pracy w Urzędzie Gminy Kobylanka.
§ 3.
Urząd realizuje zadania i odpowiadające im kompentencje z zakresu administracji publicznej wynikające z zadań własnych gminy, zadań zleconych, zadań przejętych przez gminę w wyniku porozumień z ograniczeń administracji rządowej i samorządowej.
§ 4.
Urząd działa na podstawie obowiązujących przepisów prawa, statutu gminy, regulaminu oraz aktów wydanych przez Radę i Wójta.
§ 5.
Siedzibą urzędu jest Kobylanka.
§ 6.
Urząd jest pracodawcą w rozumieniu przepisów kodeksu pracy.
Rozdział II KIEROWNICTWO URZĘDU
§ 7.
- Kierownikiem Urzędu Gminy jest Wójt Gminy Kobylanka zwany dalej „Wójtem”.
- Wójt kieruje pracą urzędu przy pomocy zastępcy wójta, sekretarza gminy , skarbnika gminy.
- Wójt wykonuje uprawnienia pracodawcy w stosunku do wszystkich pracowników urzędu i kierowników gminnych jednostek organizacyjnych.
- Wójt może powierzyć prowadzenie określonych spraw gminy w swoim imieniu zastępcy wójta lub sekretarzowi gminy.
- Do wyłącznej kompetencji wójta należy:
- Kierowanie bieżącymi sprawami gminy i reprezentowanie jej na zewnątrz.
- Zawieranie i rozwiązywanie umów o pracę z pracownikami urzędu.
- Udzielanie upoważnienia dla pracowników urzędu do wykonywania w jego imieniu decyzji administracyjnych z zakresu administracji publicznej.
- Wykonywanie zadań Szefa Obrony Cywilnej.
- Wydawanie decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej.
- Składanie oświadczeń woli w sprawach związanych z prowadzeniem bieżącej działalności gminy.
- Ogłaszanie uchwał Rady Gminy, w tym uchwały budżetowej i sprawozdania z wykonania budżetu oraz przedkładanie uchwał Wojewodzie i Regionalnej Izbie Obrachunkowej.
- Wykonywanie uchwał Rady Gminy .
- Przedkładanie na Sesję Rady Gminy sprawozdań z wykonania uchwał.
- Reprezentowanie Gminy i jej organów w postępowaniu sądowym i administracyjnym, a także przed Trybunałem Konstytucyjnym i organami administracji rządowej.
- Ustalenie regulaminu pracy urzędu.
- Załatwianie wniosków posłów i senatorów oraz postulatów radnych.
- Gospodarowanie funduszem płac urzędu.
- Wykonywanie uprawnień zwierzchnika służbowego w stosunku do pracowników Urzędu w tym także uprawnień wynikających ze Statutu Gminy.
- Podejmowanie i inicjowanie działań w sprawach publicznych o znaczeniu lokalnym, które nie są zastrzeżone na rzecz innych podmiotów.
- Inicjowanie i koordynowanie przedsięwzięć inwestycyjnych prowadzonych na terenie gminy.
- Koordynowanie opracowywania projektów rozwoju gospodarczego gminy.
- Rozpatrywanie skarg i wniosków na działalność pracowników urzędu.
§ 8.
- Zastępca wójta wykonuje zadania w zakresie ustalonym przez wójta zarządzeniem.
- Zastępca przejmuje kompetencje wójta w czasie jego nieobecności w zakresie pisemnie określonym przez wójta zarządzeniem.
§ 9.
- Sekretarz Gminy zapewnia warunki sprawnego funkcjonowania Urzędu oraz odpowiada za prawidłowe wykonywanie zadań objętych zakresem działania.
- Do zadań Sekretarza Gminy należy w szczególności:
- Zapewnienie zgodności wydawanych decyzji i działania biura z obowiązującymi przepisami prawa,
- Organizacja pracy biura i koordynowanie działań podejmowanych przez poszczególne stanowiska pracy,
- Nadzorowanie przestrzegania instrukcji kancelaryjnej,
- Organizowanie współdziałania z sołectwami oraz jednostkami organizacyjnymi gminy,
- Nadzorowanie przestrzegania zasady rzetelnego i terminowego załatwiania spraw obywatelskich,
- Zapewnianie skutecznego sposobu publikacji prawa miejscowego, oświadczeń oraz wszelkich informacji o charakterze publicznym na terenie gminy,
- Inicjowanie i tworzenie warunków do podnoszenia kwalifikacji pracowników samorządowych,
- Wydawanie wszelkich zaświadczeń i poświadczeń urzędowych,
- Zgłaszanie inicjatyw dotyczących rozwoju gospodarczego i społecznego gminy.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, samorządu terytorialnego, referendów i konsultacji społecznych.
- Pełnienie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji:
- nadzór nad przestrzeganiem instrukcji określającej sposób zarządzania systemem informatycznym,
- nadzór nad właściwym zabezpieczeniem sprzętu oraz pomieszczeń , w których przetwarzane są dane osobowe,
- podejmowanie odpowiednich działań w celu właściwego zabezpieczenia danych.
§ 10.
- Skarbnik Gminy odpowiada za prawidłowe wykonywanie zadań objętych swoim zakresem działania oraz dba o racjonalne wykorzystanie budżetu gminy.
- Do zadań Skarbnika Gminy należy:
- Opracowywanie projektów budżetu gminy.
- Planowanie pozyskiwania dochodów gminy (podatki, dochody ze sprzedaży, zezwoleń innych opłat).
- Kontrasygnata czynności prawnych powodujących powstanie zobowiązań pieniężnych.
- Inwestowanie środków pieniężnych gminy zgodnie z wytycznymi Rady Gminy.
- Opiniowanie decyzji wywołujących skutki finansowe dla budżetu.
- Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań o sytuacji finansowej gminy i zgłaszanie swoich propozycji wójtowi i Radzie Gminy.
- Prowadzenie księgowości i ewidencji majątku gminy.
- Opracowywanie projektów uchwał w sprawie zmian w budżecie.
- Prowadzenie ewidencji kredytów budżetowych.
- Współdziałanie z właściwymi Urzędami Skarbowymi w zakresie planowania i wykrywania dochodów budżetowych.
- Nadzór, kontrola i prowadzenie księgowości finansowej szkół.
- Prowadzenie rachunkowości zgodnie z obowiązującymi przepisami i zasadami ,a w szególności:
- organizacja sporządzania, przyjmowania, obiegu, archiwizacji i kontroli dokumentów w sposób zapewniający właściwy przebieg operacji gospodarczych, ochronę mienia będącego w posiadaniu gminy,
- bieżące i prawidłowe prowadzenie księgowości oraz sporządzanie kalkulacji wynikowej kosztów,
- nadzorowanie całokształtu prac z zakresu rachunkowości.
Rozdział III Struktura organizacyjna urzędu
W skład urzędu wchodzą następujące komórki organizacyjne i samodzielne stanowiska pracy, które przy znakowaniu akt używają symboli:
- Referat finansowy:
- skarbnik gminy .................................................................................. FN
- stanowisko pracy ds.księgowości budżetowej (dwa stanowiska) ...... FN
- stanowisko pracy ds. wymiaru podatków i opłat .............................. WP
- stanowisko pracy ds.księgowości podatkowej, windykacji .............. FN
- stanowisko pracy ds.wynagrodzeń, kadr, oświaty ............................ FN, SZ, Kd
- Samodzielne stanowisko ds.obsługi Rady Gminy, zaopatrzenia, ochrony zdrowia, kultury,sportu ............................... RG,Z,OZ,Kl
- Samodzielne stanowisko ds.obywatelskich i społecznych, ewidencji działalności gospodarczej .............................. SO, DG
- Samodzielne ds.organizacyjno-administracyjnych ........................... OR
- Samodzielne stanowisko ds.inwestycji komunalnych gminy............ IKR
- Samodzielne stanowisko ds. inwestycji, funduszy zewnętrznych, promocji ............................................................................................... IKR,PR
- Samodzielne stanowisko ds. ochrony środowiska i gospodarki komunalnej ......................................................................................... OŚ, GK
- Samodzielne stanowisko ds. gospodarki mieniem komunalnym, rolnictwa .......................................................................................... GKR
- Samodzielne stanowisko ds. planowania przestrzennego, warunków zabudowy ..................................................................... GKR, PP
- Samodzielne stanowisko ds. Biuletynu Informacji Publicznej, obsługi informatycznej .................................................................. BIP
- Samodzielne stanowisko ds.obronnych, obrony cywilnej i ochrony p.poż ..................................................................................... OC i OP
- Pełnomocnik ds.informacji niejawnych .............................................. IN
- Samodzielne stanowisko ds.obsługi Gminnego Centrum Informacji... GCI
- Komendant Straży Gminnej ................................................................ SG
Schemat organizacyjny stanowi załącznik nr 1 do regulaminu.
§ 12.
- W urzędzie tworzy się ,, pion ochrony,,.
- W skład pionu ochrony wchodzą:
- pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych,
- kierownik kancelarii tajnej, którego funkcję pełni pracownik zatrudniony na samodzielnym stanowisku pracy ds.obywatelskich.
- Pełnomocnik ds. ochrony informacji niejawnych podlega bezpośrednio wójtowi.
- Do zadań pełnomocnika ds.ochrony informacji niejawnych należy w szcególności:
- zapewnienie przestrzegania przepisów o ochronie informacji niejawnych w urzędzie i gminnych jednostkach organizacyjnych,
- przygotowanie planu ochrony informacji i jego realizacja,
- szkolenie pracowników w zakresie ochrony informacji niejawnych,
- współpraca ze słlużbami ochrony państwa i bieżące informowanie wójta o przebiegu tej współpracy.
- Kierownik kancelarii tajnej odpowiada w szczególności za właściwe rejestrowanie, przechowywanie, obieg i wydawanie dokumentów niejawnych.
§ 13.
- Do zadań wspólnych komórek organizacyjnych i stanowisk pracy urzędu należy w szczególności:
- Prowadzenie postępowania administracyjnego oraz przygotowanie projektów decyzji w sprawach z zakresu administracji publicznej należących do kompetencji wójta.
- Opracowywanie propozycji do programów gospodarczych, budżetu i planu zagospodarowania przestrzennego.
- Współdziałanie z właściwymi organami administracji rządowej.
- Opracowywanie projektów uchwał i innych materiałów wnoszonych pod obrady Rady Gminy.
- Rozpatrywanie wniosków i interpelacji, radnych,posłów i senatorów oraz przygotowywanie projektów odpowiedzi.
- Rozpatrywanie wniosków i skarg obywateli oraz reagowanie na krytykę prasową.
- Współdziałanie z organami samorządu mieszkańców i jednostkami organizacyjnymi gminy.
- Sporządzanie sprawozdań GUS, analiz i bieżącej informacji o realizacji powierzonych im zadań.
- Prowadzenie spraw obronnych i obrony cywilnej, ochrony p.poż., ochrony mienia w zakresie ustalonym przepisami.
- Prowadzenie kontroli w zakresie ustalonym przez zarząd, wójta w jednostkach organizacyjnych gminy.
- Nadzorowanie jednostek organizacyjnych w zakresie właściwości merytorycznej stanowiska pracy.
- Zapewnienie przestrzegania ochrony informacji niejewnych.
- Przestrzegania instrukcji kancelaryjnej.
- Wykonywanie określonych przez wójta zadań związanych z organizacją wyborów do Sejmu, Senatu, Prezydenta RP, samorządu terytorialnego, referendów oraz konsultacji i zebrań wiejskich.
- Prowadzenie zbiorów przepisów prawnych w tym również resortowych oraz wydawnictw pomocniczych dotyczących zakresu działania.
- Kontrola merytoryczna faktur i rachunków z zakresu prowadzonych spraw.
- Realizacja ustawy o zamówieniach publicznych przy wykonywaniu zamówień składanych przez gminę oraz zadań zleconych i powierzonych.
- Referat finansowy i jego wewnętrzne stanowiska pracy realizują zadania w zakresie:
- Prowadzenie księgowości budżetowej w zakresie wydatków i dochodów gminy.
- Współdziałanie w zakresie opracowywania projektu budżetu gminy i sprawozdania z wykonania budżetu.
- Prowadzenie ewidencji druków ścisłego zarachowania.
- Rozliczanie podatku VAT.
- Opracowywanie wymaganej sprawozdawczości i analiz w zakresie prowadzonych spraw.
- Prowadzenie egzekucji należności budżetowych.
- Opracowywanie okresowych analiz i sprawozdań.
- Prowadzenie ewidencji środków trwałych i nietrwałych.
- Prowadzenie ksiąg rachunkowych.
- Rozliczanie inwentaryzacji
- Dokonywanie wyceny aktywów oraz pasywów i ustalanie wyniku finansowego.
- Współpraca z Rejonowym Urzędem Pracy - rozliczanie wynagrodzeń pracowników zatrudnionych w ramach robót publicznych i prac interwencyjnych.
- Współdziałanie w zakresie opracowania projektu budżetu.
- Wymiar i pobór podatków i opłat lokalnych.
- Prowadzenie dokumentacji dotyczącej wynagrodzenia pracowników samorządowych, nauczycieli.
- Do samodzielnego stanowiska ds. organizacyjno-administracyjnych należą sprawy:
- Wdrażanie uchwał Rady Gminy oraz nadzór nad ich wykonaniem.
- Prowadzenie ewidencji skarg i wniosków składanych do urzędu.
- Prowadzenie archiwum zakładowego urzędu.
- Powadzenie zbioru przepisów gminnych.
- Prowadzenie ewidencji oraz wdrażanie zarządzeń wewnętrznych wójta.
- Prowadzenie kancelarii urzędu ( przyjmowanie korespondencji z poczty, rejestrowanie korespondencji zgodnie z instrukcją kancelaryjną, odnoszenie korespondencji na pocztę).
- Wydawanie zaświdczeń i prowadzenie rejestru wydanych zaświadczeń
- Prowadzenie listy obecności i kart ewidencyjnych pracy pracowników urzędu.
- Przekazywanie oznakowanej korespondencji na poszczególne stanowiska pracy.
- Obsługa centrali telefonicznej i faxu.
- Załatwianie spraw pieczęci urzędu i pracowników ( zamawianie i prowadzenie ewidencji)
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds. obsługi Rady Gminy, zaopatrzenia, ochrony zdrowia kultury, sportu należą sprawy:
- Obsługa kancelaryjno-biurowa oraz merytoryczna Rady Gminy i jej organów.
- Wykonywanie zadań związanych z wyborami ławników ludowych i ławników Sądów Powszechnych.
- Prowadzenie rejestru klubów radnych.
- Obsługa kancelaryjno-techniczna komisji Rady Gminy.
- Zapewnienie prawidłowego obiegu i wykonania według właściwości merytorycznej uchwał Rady Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z badaniem opinii społecznej.
- Organizowanie współpracy z sołtysami.
- Koordynowanie działalności w zakresie turystyki, i sportu w gminie
- Upowszechnianie kultury fizycznej.
- Współdziałanie z instytucjami kultury – biblioteka, GOK.
- Inicjowanie i wspieranie przedsięwzięć mających na celu upowszechnianie kultury.
- Ochrona zdrowia - współudział w organizowaniu placówek ochrony zdrowia i współdziałanie z nimi.
- Prowadzenie spraw związanych z transportem gminnym.
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds.obywatelskich i społecznych oraz ewidencji działalności gospodarczej należą sprawy:
W zakresie spraw obywatelskich i społecznych:
- Prowadzenie ewidencji ludności.
- Wydawanie decyzji administracyjnych w sprawach zameldowania lub wymeldowania.
- Prowadzenie i bieżąca aktualizacja kart alfabetycznych do KOM-ów.
- Wprowadzanie do ewidencji ludności bieżących zmian osobowych i adresowych mieszkańców gminy.
- Prowadzenie aktualizacji rejestru wyborców.
- Współpraca z organami policji, WKU, Sądu w zakresie spraw ewidencji ludności.
- Sporządzanie analiz i sprawozdań w zakresie ewidencji i kntroli ruchu ludności.
- Prowadzenie spraw dotyczących wydawania dowodów osobistych.
- Sporządzanie wniosków o nadanie medali „Za długoletnie pożycie małżeńskie”.
- Prowadzenie spraw wojskowych:
- Prowadzenie spraw wynikających z przepisów:
- o zgromadzeniach,
- o zbiórkach publicznych
- Współdziałanie z organami ścigania i sprawiedliwości.
W zakresie ewidencji działalności gospodarczej, pozwoleń na sprzedaż alkoholu.
- Dokonywanie wpisów do ewidencji działalności gospodarczej.
- Prowadzenie rejestru działalności gospodarczej.
- Inicjowanie czasu pracy placówek handlowych i usługowych.
- Wydawanie zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych przeznaczonych do spożycia w miejscu i poza miejscem sprzedaży.
- Naliczanie opłat za korzystanie z zezwoleń na sprzedaż napojów alkoholowych.
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds. inwestycji gminy.
- Planowanie budowy, modernizacji i utrzymania zadań w zakresie infrastruktury komunalnej gminy obejmującej:
- kanalizację,
- gazyfikację,
- drogownictwo,
- komunikację,
- elektryfikację.
- Planowanie rocznych i wieloletnich zadań remontowych i inwestycyjnych w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej i oświatowej.
- Nadzór nad merytorycznym przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji.
- Zlecenie opracowań projektowych i założeń techniczno-ekonomicznych dla obiektów urządzeń komunalnych gminy.
- Nadzór nad wykonywaniem remontów gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z funkcjonowaniem oświetlenia ulicznego w gminie.
- Planowanie i nadzorowanie prac wykonywanych w ramach robót publicznych i interwencyjnych.
- Obsługa techniczno-biurowa komisji przetargowej przy realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.
- Sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.
- Stosowanie określonych trybów zamówień publicznych.
- Prowadzenie dokumentacji podstawowych czynności związanych z postępowaniem zamówieniach publicznych.
- Przygotowywanie ogłoszeń o przetargach i organizowanie przetargów w zakresie zamówień publicznych.
- Planowanie budowy, modernizacji i utrzymania zadań w zakresie infrastruktury komunalnej gminy obejmującej:
- Do samodzielnego stanowiska ds. inwestycji i funduszy strukturalnych, promocji należy:
- Przygotowywanie projektów do funduszy strukturalnych.
- Przygotowywanie ogłoszeń o przetargach i organizowanie przetargów w zakresie zamówień publicznych.
- Sporządzanie informacji i sprawozdań z zakresu zamówień publicznych.
- Stosowanie określonych trybów zamówień publicznych.
- Prowadzenie dokumentacji podstawowych czynności związanych z postępowaniem zamówień publicznych.
- Obsługa techniczno-biurowa komisji przetargowej przy realizacji ustawy o zamówieniach publicznych.
- Realizacja decyzji na usunięcie drzew na działkach gminnych.
- Monitoring, kontrola i rozliczenie projektów.
- Planowanie budowy, modernizacji i utrzymania zadań w zakresie infrastruktury komunalnej gminy obejmującej kanalizację, gazyfikację, drogownictwo, komunikację, elektryfikację.
- Planowanie rocznych i wieloletnich zadań remontowych i inwestycyjnych w gospodarce mieszkaniowej, komunalnej i oświatowej.
- Nadzór nad merytorycznym przygotowaniem i prowadzeniem inwestycji.
- Zlecenie opracowań projektowych i założeń techniczno-ekonomicznych dla obiektów urządzeń komunalnych gminy.
- Planowanie i nadzorowanie prac wykonawczych w ramach prac interwencyjnych.
- Promocji Gminy - kreowanie wizerunku gminy i jej promocja na zewnątrz.
- Do samodzielnego stanowiska ds. planowania przestrzennego, warunków zabudowy należy:
- Przygotowywanie dokumentacji bez analizy do wydawania decyzji o warunkach zabudowy i decyzji o lokalizacji inwestycji dla celu publicznego.
- Wydawanie wypisów i wyrysów oraz zaświadczeń z miejscowego planu zagospodarowania przestrzennego Gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z planowaniem przestrzennym i zatwierdzeniem planów miejscowych.
- Przygotowanie postanowień opiniujących projekty podziału nieruchomości.
- Prowadzenie spraw dotyczących budowy obwodnicy
- Prowadzenie i aktualizacja map, ewidencji dróg gminnych.
- Prowadzenie ewidencji decyzji pozwoleń na budowę.
- Do samodzielnego stanowiska informatyka i zadań Biuletynu Informacji Publicznej należy:
- Realizacja zadań wynikających z ustawy z dnia 6 września 2001r. O dostępie do informacji publicznej ( Dz.U Nr 112, poz.1198) – Biuletyn Informacji Publicznej.
- Administrowanie lokalną siecią komputerową.
- Nadzorowanie eksploatacji funkcjonujących systemów informatycznych
- Wdrażanie nowych systemów informacyjnych.
- Ochrona systemów i sieci informatycznych dotyczących informacji niejawnych i współpraca w tym zakresie z pełnomocnikiem do spraw informacji niejawnych.
- Wykonywanie obowiązków administratora bezpieczeństwa informacji w zakresie ochrony danych osobowych.
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds. ochrony środowiska,gospodarki komunalnej należą sprawy:
- Prowadzenie spraw z zakresu ochrony środowiska.
- Nadzór nad utrzymaniem cmentarza komunalnego .
- Realizacja zadań gminy w zakresie utrzymania czystości i porządku.
- Organizacja i nadzór nad utrzymaniem dróg gminnych w okresie zimowym.
- Prowadzenie spraw w zakresie gospodarki komunalnymi budynkami mieszkalnymi.
- Prowadzenie spraw w zakresie dzierżaw nieruchomości gminnych.
- Prowadzenie spraw związanych z nazewnictwem ulic, placów oraz podział gminy na sołectwa i nadawanie numeracji porządkowej nieruchomościom .
- Wykonywanie zadań związanych z ochroną zwierząt, zwalczaniem chorób zakaźnych zwierząt.
- Prowadzenie ewidencji kół łowieckich.
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds. gospodarki mieniem komunalnym, rolnictwa należą sprawy:
- Przygotowanie i ogłaszanie przetargów na wykonanie wyceny nieruchomości gminy.
- Przygotowanie do sprzedaży w drodze bezprzetargowej lokali mieszkalnych na rzecz najemcy.
- Przygotowanie do sprzedaży w drodze przetargów działek, domów, lokali mieszkalnych i użytkowych.
- Przygotowanie niezbędnych dokumentów do komunalizacji mienia na rzecz gminy.
- Prowadzenie spraw związanych z nieodpłatnym przejęciem i wykupem gruntów od osób fizycznych niezbędnych pod rozbudowę urzadzeń komunalnych.
- Praca w komisjach przetargowych.
- Współdziałanie z jednostkami współpracującymi na rzecz rolnictwa.
- Realizacja zadań związanych z ustawą o zapobieganiu narkomanii – prowadzenie kontroli upraw maku.
- Wykonywanie zadań związanych z ochroną roślin uprawnych.
- Przygotowywanie i nadzorowanie powszechnych spisów rolnych.
- Prowadzenie akt dotyczących własności gospodarstw rolnych.
- Wydawanie decyzji zatwierdzających podział nieruchomości oraz decyzji w sprawie rozgraniczenia nieruchomości.
- Do samodzielnego stanowiska pracy ds. spraw obronnych , obrony cywilnej i ochrony p.poż. należą sprawy:
- Utrzymanie w stałej aktualności dokumentów stalego dyżuru dla potrzeb Wójta Gminy.
- Szkolenie członków stałego dyżuru.
- Prowadzenie spraw akcji kurierskiej.
- Opracowywanie i aktualizowanie przy współudziale innych stanowisk pracy planu obrony cywilnej.
- Kierowanie i organizowanie szkoleń i ćwiczeń z kadrą urzędu , zakładów pracy i formacji obrony cywilnej oraz ludności w zakresie powszechnej obrony.
- Realizacja zadań i organizacja systemu powszechnego ostrzegania ludności o zagrożeniach.
- Prowadzenie magazynu ze sprzętem obrony cywilnej.W zakresie ochrony przeciwpożarowej:
- Opiniowanie potrzeb w zakresie środków finansowych na cele ochrony przeciwpożarowej.
- Prowadzenie rejestru ochotniczych straży pożarnych.
- Nadzór nad działalnością ochotniczych straży pożarnych.
- Wydawanie miesięcznych kart drogowych i kart pracy motopomp i rozliczanie za zużycie paliwa.
- Do samodzielnego stanowiska Gminnego Centrum Informacji należy:
- Udostępnianie informacji istniejącej w sieci dotyczących pracy:
- szukanie ofert pracy,
- udostępnianie informacji z zakresu prawa pracy, poradnictwa zawodowego, podnoszenia kwalifikacji,
- wyszukiwanie ofert telepracy.
- Udzielanie informacji w zakresie poszukiwania : szkół średnich, wyższych, kursów i edukacji przez Internet.
- Poszukiwanie informacji dla osób prowadzących działalność gospodarczą.
- Udzielanie informacji na temat: kredytów bankowych, banków, oprocentowania, kursy walut, adresów urzędów.
- Udzielanie pomocy osobom bezrobotnym w poszukiwaniu pracy, przygotowaniu oferty pracy, CV, podania o pracę itp.
- Udzielanie pomocy osobom rozpoczynającym działalność gospodarczą:
- przy wypełnianiu wniosku o zarejestrowanie działalności,
- uzyskaniu nr NIP, Regon, zarejestrowanie działalności gospodarczej w ZUS,
- udostępnienie aktualnych przepisów prawa miejscowego i ustaw ( dostępnych w internecie).
- Udzielanie pomocy dla małych firm np. przy wypełnianiu raportów i deklaracji do ZUS-u oraz przesyłanie ich przekazem elektronicznym.
- Udostępnianie sprzętu komputerowego w GCI w celu korzystania z internetu, redagowania pism, drukowania, skanowania, korzystania z programów komputerowych.
- Umieszczanie informacji w sieci internetowej ( e-mail, strony www, fax.).
- Obsługa poczty internetowej dla małych i średnich firm ( wysyłanie i odbieranie e-maili, faxów).
- Umieszczanie ogłoszeń w serwisach oferujących usługi, poszukiwania pracy i pracowników.
- Pomoc przy realizacji niektórych zadań gminy:
- promocja gminy,
- z zakresu pomocy społecznej,
- z zakresu drogownictwa,
- społeczna działalność dobroczynna, działania socjalne na rzecz dzieci, opieka socjalna,
- edukacja ekologiczna i ochrona środowiska,
- powadzenie klubów zainteresowań,
- współpraca z organizacjami pozarządowymi,
- wspólne działania na rzecz rozwoju lokalnego,
- inne działania wymienione w ustawie o samorządzie gminnym.
- Organizowanie kursów, szkoleń i konferencji.
- Do zadań Komendanta Straży Gminnej w Kobylance.
- Realizowanie zadań przewidzianych przepisami ustawy o strażach gminnych, innymi ustawami oraz przepisami prawa miejscowego.
- Ochrana spokoju i porządku w miejscach publicznych.
- Kontrola wywiązywania się z obowiązków właścicieli i zarządców nieruchomości w zakresie utrzymania należytego stanu sanitarno – porządkowego, a w szczególności:
- wyposażenia nieruchomości w urządzenia służące do gromadzenia odpadów stałych i płynnych oraz tabliczkę z numerem porządkowym nieruchomości,
- posiadania umów i dowodów opłat dotyczących usuwania odpadów,
- usuwania odpadów i innych zanieczyszczeń z terenu nieruchomości,
- oczyszczanie ze śniegu, lodu, błota i innych zanieczyszczeń z chodników położonych wzdłuż nieruchomości,
- kontrola stanu czystości i estetyki miejsc publicznych,
- kontrola utrzymania czystości, porządku i przestrzegania prawa na drogach publicznych,
- kontrola wywiązywania się z obowiązków osób utrzymujących zwierzęta domowe zgodnie z § 19 i § 20 Uchwały Nr XXX/153/97 Rady Gminy z dnia 9 grudnia 1997 roku w sprawie szczegółowych zasad utrzymania czystości i porządku w gminie,
- kontrola przestrzegania ładu i porządku w punktach sprzedaży napojów alkoholowych oraz w ich najbliższym otoczeniu.
- Ujawnianie wykroczeń i przekazywanie informacji organom ścigania.
- Zabezpieczanie miejsca przestępstwa, katastrofy lub innego podobnego zdarzenia albo miejsc zagrożonych takim zdarzeniem.
- Konwojowanie dokumentów, przedmiotów wartościowych lub wartości pieniężnych dla potrzeb gminy.
- Współdziałanie z organizacjami i innymi służbami w ochronie porządku podczas zgromadzeń i imprez publicznych.
- Współpraca z komórkami organizacyjnymi urzędu gminy poprzez asystowanie przy czynnościach służbowych pracownikom administracji samorządowej w uzasadnionych przypadkach.
- Podejmowanie działań interwencyjnych na podstawie skarg i wniosków mieszkańców.
§ 14.
W Urzędzie Gminy zatrudnieni są pracownicy obsługi tacy jak : sprzątaczka , palacz konserwator , kierowcy w zależności od potrzeb w celu zapewnienia właściwej obsługi budynku urzędu oraz funkcji transportowych .
Rozdział IV Zasady podpisywania pism
§ 15
- Wójt podpisuje :
- zarządzenia, regulaminy,
- pisma związane z reprezentowaniem gminy na zewnątrz,
- pisma zawierające oświadczenia woli w zakresie zarządu mieniem gminy,
- decyzje z zakresu administracji publicznej, do których wydawania w jego imieniu nie upoważnił pracowników urzędu,
- pełnomocnictwa do reprezentowania gminy przed sądami i organami administracji publicznej,
- odpowiedzi na interpelacje i zapytania radnych,
- pisma zawierające odpowiedzi na postulaty mieszkańców, zgłaszane za pośrednictwem radnych,
- inne pisma, jeśli ich podpisanie wójt zastrzegł dla siebie.
- Zastępca wójta, sekretarz, skarbnik podpisują:
- decyzje administracyjne oraz pisma w sprawach do załatwienia których zostali upoważnieni przez wójta,
- pisma pozostające w zakresie ich zadań , nie zastrzeżone do podpisu wójta,
- pisma w sprawach dotyczących organizacji wewnętrznej zakresu zadań dla referatu lub stanowisk.
- Pracownicy przygotowujący projekty pism, w tym decyzji administracyjnych, parafują podpisem umieszczonym na końcu tekstu projektu z lewej strony.
§ 16.
Zasady obiegu i kontroli dokumentów księgowych określa ,,instrukcja obiegu i kontroli dokumentów,, wydana przez wójta na wniosek skarbnika gminy w drodze zarządzenia wewnętrznego.
Rozdział V Upoważnienia i pełnomocnictwa
§ 17.
Stanowisko pracy ds.organizacyjno-administracyjnych prowadzi rejestr upoważnień i pełnomocnictw w którym rejestruje się:
- upoważnienia do załatwiania indywidualnych spraw z zakresu administracji publicznej udzielone przez Radę Gminy.
- Upoważnienia do wydawania decyzji w indywidualnych sprawach z zakresu administracji publicznej wydane przez wójta pracownikom urzędu.
- Upoważnienia udzielone przez Wójta Gminy do składania jednoosobowo oświadczeń woli związane z prowadzeniem bieżącej działalności gminy.
- Pełnomocnictwa udzielone przez wójta do składania oświadczeń woli w imieniu gminy w zakresie zarządu mieniem.
- Pełnomocnictwa udzielone przez wójta kierownikom jednostek organizacyjnych gminy nie posiadających osobowości prawnej.
- Pełnomocnictwa udzielone przez wójta zastępcy lub sekretarzowi do prowadzenia spraw gminy w jego imieniu w zakresie ustalonym przez wójta.
- Pełnomocnictwa udzielone przez Wójta do reprezentowania gminy albo Urzędu Gminy w postepowaniu sądowym i administracyjnym .
Rozdział VI Przyjmowanie i załatwianie skarg oraz indywidualnych spraw obywateli
§ 18.
Skargi oraz indywidualne sprawy obywateli rozpatrywane są w trybie przepisów kodeksu postępowania administracyjnego i przepisów ordynacji podatkowej.
§ 19.
- Organizację, zasady i tryb wykonywania czynności kancelaryjnych w urzędzie regulują przepisy instrukcji kancelaryjnej dla urzędów gmin.
- Sprawy wniesione do urzędu przez obywateli są klasyfikowane, ewidencjonowane i archiwizowane zgodnie z jednolitym rzeczowym wykazem akt.
§ 20.
- Wójt przyjmuje interesantów w sprawach skarg i wniosków w wyznaczonym dniu tygodnia w określonych godzinach.
- Informacja o terminach przyjmowania interesantów wywieszona jest na tablicy ogłoszeń w urzędzie.
Rozdział VII Zasady organizacji kontroli wewnętrznej i zewnętrznej
§ 21.
- Kontrolę wenętrzną w urzędzie sprawują: wójt, zastępca wójta, sekretarz, skarbnik.
- Osoby wymienione w ust.1 są zobowiązane w ramach powierzonych im zadań i kompetencji do sprawowania kontroli w stosunku do podległych im pracowników w zakresie prawidłowości wykonywania przez tych pracowników przypisanych im czynności.
- Kontrolę zewnętrzną wykonują w zakresie przyznanych przez wójta upoważnień:
- zastępca wójta,
- sekretarz,
- skarbnik.
Rozdział VIII
§ 22.
Interpretacja postanowień Regulaminu oraz udzielanie związanych z nim wyjaśnień należy do wójta gminy.
§ 23.
Zmiany w Regulaminie dokonywane mogą być w trybie właściwym dla jego uchwalenia.
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
zalacznik11 30-07 (PDF, 56.12Kb) | 2007-09-20 11:28:04 | 48 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Adam Hendzel Data wytworzenia:
20 wrz 2007
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
20 wrz 2007, godz. 11:28
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
20 wrz 2007, godz. 11:28