Zarządzenie Nr 18/2014 w sprawie zasad i wysokości stawek za umieszczanie reklam i oznaczeń przedsiębiorców w i na obiektach będących własnością Gminy Kobylanka
Zarządzenie Nr 18/2014
Wójta Gminy Kobylanka
z dnia 24 lutego 2014 r.
w sprawie zasad i wysokości stawek za umieszczanie reklam i oznaczeń przedsiębiorców w i na obiektach będących własnością Gminy Kobylanka
Na podstawie art. 30 ust. 2, pkt 3 ustawy z dnia 8 marca 1990 r. o samorządzie gminnym (j.t. Dz. U.
z 2013 r. poz. 594, zm. poz. 645, poz. 1318) art. 4 ust. 2 ustawy z dnia 20 grudnia 1996 r.
o gospodarce komunalnej (Dz. U. z 2011 r. Nr 45, poz. 236 j.t.) oraz uchwały Rady Gminy Kobylanka Nr XXXV/231/09 z dnia 28 maja 2009 r. w sprawie upoważnienia Wójta Gminy Kobylanka do ustalenia wysokości cen i opłat za usługi komunalne oraz za korzystanie z gminnych obiektów użyteczności publicznej.
zarządzam co następuje:
§ 1.Ustala się wytyczne dla pracowników Urzędu Gminy w zakresie zasad oraz wysokości wysokość opłat z tytułu umieszczenia reklam i oznaczeń przedsiębiorcy w i na obiektach stanowiących własność lub współwłasność Gminy Kobylanka.
§ 2.Zarządzenie nie dotyczy pasa drogowego w rozumieniu ustawy z dnia 21 marca 1985 r. o drogach publicznych (Dz. U. z 2013 r. poz. 260)
§ 3.Ilekroć w zarządzeniu jest mowa o:
-
obiektach - należy przez to rozumieć nieruchomości lub ich części składowe, które stanowią przedmiot własności Gminy Kobylanka i nie zostały oddane w użytkowanie wieczyste oraz nieruchomości będące przedmiotem użytkowania wieczystego Gminy Kobylanka.
-
reklamie - należy przez to rozumieć:
a) reklamę wolno stojącą - samodzielny obiekt przeznaczony wyłącznie do ekspozycji napisów, znaków graficznych i innych elementów dekoracyjnych o charakterze informacyjnym lub marketingowym,
b) reklamę wbudowaną - miejsce lub urządzenie wykorzystywane do ekspozycji napisów i znaków graficznych o charakterze informacyjnym lub marketingowym. Reklama wbudowana stanowi wtórny element wyposażenia elewacji, umieszczony na zakończonym inwestycyjnie obiekcie budowlanym. Reklamą wbudowaną nie jest miejsce lub urządzenie, o którym mowa powyżej, stanowiące element pierwotnego wystroju lub projektu budynku, a także szyld o powierzchni do 0,3 m2 ,
c) nośnik informacji wizualnej w jakiejkolwiek materialnej formie, bez względu na rodzaj zamocowania, umieszczony w polu widzenia potencjalnego odbiorcy. -
oznaczeniu przedsiębiorcy (szyld) - należy przez to rozumieć oznaczenie przedsiębiorców, którzy na podstawie przepisów szczególnych mają obowiązek oznaczenia siedziby i miejsca wykonywanej działalności,
-
Gminie - należy przez to rozumieć samorządową jednostkę organizacyjną Gminę Kobylanka
-
przedsiębiorcy - należy przez to rozumieć osobę fizyczną, osobę prawną i jednostkę organizacyjną niebędąca osobą prawną, której odrębna ustawa przyznaje zdolność prawną - wykonującą we własnym imieniu działalność gospodarczą. Za przedsiębiorców uznaje się także wspólników spółki cywilnej w zakresie wykonywanej przez nich działalności gospodarczej.
§ 4.Tryb postępowania przy udostępnianiu obiektów w celu umieszczenia reklam określa
Załącznik nr 1.
§ 5.1.Stawki opłat za umieszczanie reklam ustala się w wysokości określonej w Załączniku nr 2,
z wyłączeniem przypadku ustalenia wysokości opłat w trybie przetargowym.
2.W przypadku trybu przetargowego stawki opłat wg Załącznika nr 2 stanowią stawki wywoławcze do przetargu
3.Podmiot, który zajmował obiekt na podstawie zawartej umowy, która wygasła na skutek upływu terminu na jaki została zawarta, zaniechał złożenia wniosku o zawarcie kolejnej umowy i nadal korzysta z obiektu w dotychczasowym zakresie, bądź złożył wniosek po wygaśnięciu umowy zostanie obciążony za bezumowne korzystanie z obiektu w wysokości odpowiadającej trzykrotności wartości miesięcznej opłaty za każdy rozpoczęty miesiąc korzystania z obiektu, od dnia wygaśnięcia umowy.
4. Podmiot zajmujący obiekt, który nigdy nie posiadał tytułu prawnego uprawniającego go do korzystania z obiektu i nie występował z wnioskiem w zakresie zalegalizowania tego stanu, powinien zostać obciążony naliczeniem wynagrodzenia za bezumowne korzystanie z obiektu, wyliczonej na podstawie obowiązujących stawek opłat określonych w Załączniku nr 2, za cały okres korzystania z obiektu.
§ 6.1.Stawki opłat, które są podstawą do ustalenia wysokości opłaty, mogą podlegać podwyższeniu, jednak nie więcej niż 10% wzrostu obowiązujących opłat.
2.W przypadku zmiany stawek i wysokości opłat o zmianie opłat przedsiębiorcy zawiadamiani są przez Gminę Kobylanka nie później niż 14 dni przed dniem obowiązywania nowych stawek
§ 7.Umowy mogą być zawierane na czas określony jednak nie dłuższy niż trzy lata. Zasady określone w niniejszym zarządzeniu powinny być uwzględnione przez pracowników Urzędu
w treści zawieranych umów.
§ 8. Z dniem wejścia w życie niniejszego Zarządzenia, traci moc Zarządzenie Nr 86/2009 Wójta Gminy Kobylanka z dnia 12 sierpnia 2009 r w sprawie stawek za umieszczanie reklam na obiektach lub terenach będących własnością Gminy Kobylanka.
§ 9. Zarządzenie wchodzi w życie z dniem podpisania.
Wójt Gminy
Andrzej Kaszubski
Załączniki do pobrania
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|---|---|---|
26 02 2014 12 53 44umowa reklamy do Nr 18 (PDF, 111.26Kb) | 2014-02-26 12:53:44 | 17 | |
26 02 2014 12 53 44ZALACZNIK NR 1 do Nr 18 (PDF, 95.52Kb) | 2014-02-26 12:53:44 | 91 | |
26 02 2014 12 53 44ZALACZNIK NR 2 do Nr 18 (PDF, 84.25Kb) | 2014-02-26 12:53:44 | 17 | |
26 02 2014 12 53 44ZALACZNIK NR 3 do Nr 18 (PDF, 106.99Kb) | 2014-02-26 12:53:44 | 35 |
Plik | Nazwa | Data dodania | Pobrań |
---|
Metadane - wyciąg z rejestru zmian
Osoba odpowiadająca za treść informacji
Andrzej Kaszubski Data wytworzenia:
26 lut 2014
Osoba dodająca informacje
Adam Hendzel Data publikacji:
26 lut 2014, godz. 12:50
Osoba aktualizująca informacje
Adam Hendzel Data aktualizacji:
26 lut 2014, godz. 12:53